O połowę niższe wpływy reklamowe TVP1 i TVP2. Aflofarm wydaje najwięcej na reklamę w telewizji
Cennikowe wpływy reklamowe telewizji w lipcu 2015 roku były o 5 proc. wyższe, niż rok wcześniej. Liderem przychodów z reklam był Polsat, a najwięcej na spoty telewizyjne wydała firma Aflofarm.
W lipcu 2015 roku polskie stacje telewizyjne wyemitowały łącznie 2,17 mln spotów reklamowych, o 14,48 proc. więcej, niż w lipcu 2014 roku. Cennikowe wydatki na reklamę (bez rabatów) we wszystkich stacjach wyniosły zaś łącznie 1,33 mld zł, co oznacza wzrost w skali roku o 4,85 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl.
Najwyższe cennikowe wpływy reklamowe, wynoszące 181,55 mln zł, odnotował w zeszłym miesiącu Polsat. Jego przychody były o 21,78 proc. wyższe, niż w analogicznym okresie rok wcześniej.
Z trzeciej na drugą lokatę awansował TVN, którego wpływy zwiększyły się o 12,25 proc. do 117,78 mln zł. Z kolei na ostatnią pozycję podium spadła TVP1 (76,33 mln zł; spadek o 37,93 proc.). Tuż za podium uplasowała się TVP2 (49,21 mln zł; w dół o 47,28 proc.). Warto jednak podkreślić, że w lipcu 2014 roku Jedynka i Dwójka relacjonowały MŚ w piłce nożnej.
Tuż za kanałami tzw. „wielkiej czwórki” znalazł się TVN24 z wpływami na poziomie 36,28 mln zł i wzrostem o 35,20 proc.
Większość mniejszych stacji znajdujących się w top 20 zanotowało wzrosty przychodów z reklam, a najwięcej zyskała Stopklatka TV - było to 62,33 proc. do 23,48 mln zł.
Stacja |
Wpływy stacji (w zł) |
|
lipiec 2014 |
lipiec 2015 |
|
Polsat |
149 084 885 |
181 553 295 |
TVN |
104 929 575 |
117 779 885 |
TVP1 |
122 983 295 |
76 333 459 |
TVP2 |
93 349 487 |
49 214 245 |
TVN24 |
26 833 336 |
36 279 095 |
AXN |
28 193 240 |
29 904 539 |
TV4 |
18 378 248 |
27 276 188 |
TVN7 |
18 769 553 |
24 619 823 |
Discovery |
23 589 350 |
24 275 736 |
Stopklatka |
14 462 480 |
23 477 015 |
TV PULS |
19 983 046 |
22 657 957 |
TVP INFO |
12 533 799 |
20 977 378 |
Disney Channel |
25 031 272 |
20 660 575 |
National Geographic |
19 005 867 |
19 778 925 |
Polo TV |
13 260 720 |
18 829 633 |
Comedy Central |
17 039 637 |
17 982 693 |
Puls 2 |
10 947 526 |
17 768 435 |
TLC |
15 890 846 |
17 001 697 |
Investigation Discovery |
15 722 081 |
16 208 692 |
Polsat 2 |
14 653 045 |
15 296 620 |
W lipcu 2015 roku najwięcej na reklamę w telewizji - 161,69 mln zł - wydała firma farmaceutyczna Aflofarm. Jej wydatki wzrosły rok do roku o 74,44 proc. Kolejne miejsca zajęły: Procter & Gamble (43,01 mln zł; w dół o 18,47 proc.) i P4 (34,79 mln zł; + 36,19 proc.).
Korporacja |
Wydatki (w zł) |
|
lipiec 2014 |
lipiec 2015 |
|
AFLOFARM |
92 691 576 |
161 689 676 |
PROCTER & GAMBLE |
52 756 111 |
43 014 128 |
P4 |
25 542 267 |
34 786 191 |
POLKOMTEL SA |
8 475 415 |
32 028 487 |
NESTLE |
27 627 548 |
30 800 708 |
UNILEVER |
44 537 201 |
30 545 837 |
PEPSICO |
18 131 602 |
27 607 934 |
KOMPANIA PIWOWARSKA |
18 970 287 |
26 259 337 |
BGZ BNP PARIBAS SA |
- |
25 906 941 |
COCA COLA |
16 128 709 |
23 864 081 |
LIDL POLSKA SKLEPY SPOZYWCZE SP Z OO SP KOMANDYTOWA |
15 885 752 |
22 745 700 |
LOREAL |
19 472 966 |
19 999 416 |
T-MOBILE POLSKA SA |
18 893 246 |
19 750 138 |
GRUPA ZYWIEC SA |
24 953 783 |
15 491 174 |
FERRERO |
11 112 578 |
15 023 260 |
ORANGE SA |
24 329 260 |
14 921 756 |
HENKEL/SCHWARZKOPF |
34 897 139 |
14 867 310 |
POLPHARMA |
12 850 745 |
14 708 106 |
ING GROUP |
10 187 290 |
14 571 519 |
GLAXO SMITHKLINE |
12 856 655 |
14 558 343 |
Prezentowane wpływy i wydatki reklamowe nie uwzględniają rabatów.
Dołącz do dyskusji: O połowę niższe wpływy reklamowe TVP1 i TVP2. Aflofarm wydaje najwięcej na reklamę w telewizji