SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Sektor farmaceutyczny zwiększył nakłady reklamowe, liderem Aflofarm

W I kwartale 2017 r. branża farmaceutyczna przeznaczyła na promocję ponad 311 mln zł, czyli o 10% więcej niż rok temu. Niekwestionowanym liderem wydatków na reklamę w tym sektorze jest Aflofarm - wynika z analizy domu mediowego Codemedia.

Shutterstock.com Shutterstock.com

Reklamodawcy z kategorii farmaceutyki i parafarmaceutyki w I kwartale 2017 r. wydali ponad 299 mln zł na promocję, co stanowi 96% wydatków całego sektora produktów farmaceutycznych.

Reklama usług zdrowotnych to 3% nakładów, a sprzętu medycznego - 1%. Nakłady na promocję usług zdrowotnych wzrosły o 41% rok do roku.

Reklamodawcy najchętniej promowali środki przeciw przeziębieniu (30% udziału). Nakłady zmalały jednak o 6% rok do roku i wyniosły ponad 94 mln zł. Na drugim miejscu bez zmian uplasowały się witaminy, środki pobudzające i środki odpornościowe (19% udziału), a na trzecim środki wspomagające układ trawienny (8% udziału).

"Tradycyjnie już wydatki tej branży charakteryzują się dużą sezonowością. W pierwszym kwartale  najwięcej reklam stanowiły reklamy środków przeciw przeziębieniu i wspomagających odporność  oraz witamin. Jest to kluczowy okres sprzedażowy, dlatego wyraźnie widać rosnącą aktywność marek z tego segmentu." – powiedział Bartosz Zientek, group account director, Codemedia.

Kolejny raz zdecydowanym liderem w tej kategorii jest Aflofarm z wydatkami na poziomie 94 mln zł i wzrostem o prawie 25%. Na drugim miejscu uplasowało się USP Zdrowie (26 mln zł). Na 3. z 4. miejsca awansowała Polpharma Zakłady Farmaceutyczne. Olimp Laboratories produkujący suplementy diety zanotował spadek z 3. na 6. pozycję i nakładów o 17%.

W TOP 10 reklamowanych marek w I kwartale 2017 r. miejsca na podium zajęły środki przeciwbólowe: Ibuprom (awansował z 6. miejsca), Apap (stracił pozycję lidera) i Gripex. Poza tym zaobserwowano bardzo duży wzrost aktywności reklamowej preparatu Molekin, który wskoczył na 6. miejsce, wydając na promocję ponad 4 mln zł (wzrost o 394%).

Tradycyjnie już sektor produktów farmaceutycznych najchętniej i najwięcej inwestuje w reklamę telewizyjną (60%). Drugim najpopularniejszym medium jest radio (20%), a trzecim magazyny (14%). W tym kwartale wyraźnie widać wzrost zainteresowania reklamą w magazynach - o 62% w stosunku do I kwartału ub.r. Tylko 2% nakładów jest przeznaczana na promocję w internecie.

Aflofarm konsekwentnie w reklamę telewizyjną inwestuje mniej niż średnia – w analizowanym kwartale było to 42%. Silnie za to stawia na radio lokując tam prawie 40% swojego budżetu. Z kolei USP Zdrowie i Polpharma Zakłady Farmaceutyczne wyraźnie preferują telewizję jako medium reklamowe, gdzie wydają odpowiednio 89% i 83% swoich środków.

Analiza została przygotowana przez dom mediowy Codemedia na podstawie unettowionych danych Kantar Media.

Dołącz do dyskusji: Sektor farmaceutyczny zwiększył nakłady reklamowe, liderem Aflofarm

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl