SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

O jedną trzecią wzrośnie w ciągu 5 lat polski rynek reklamowy

W 2014 roku wartość polskiego rynku reklamowego będzie o ponad jedną trzecią większa niż w ubiegłym roku – prognozuje PricewaterhouseCoopers. Najszybciej będą zyskiwać ogłoszenia i reklama internetowa, a jako jedyna skurczy się reklama prasowa.

W 2014 roku wartość polskiego rynku reklamowego wyniesie 3,254 mld dolarów amerykańskich – wynika z prognozy PricewaterhouseCoopers. Oznacza to, że na reklamę zostanie wydane 34 proc. więcej niż w ubiegłym roku.

Zdecydowanie najszybciej będą zyskiwać w Polsce na wartości ogłoszenia (na które w 2014 roku zostanie wydane ponad cztery razy więcej niż w 2009 roku) oraz reklamy internetowe (wzrost wartości o prawie 80 proc. w tym okresie). Dzięki temu do internetu za cztery lata będzie trafiać już ponad jedna piąta budżetów reklamowych.

Według prognozy PricewaterhouseCoopers dominującym medium reklamowym w naszym kraju pozostanie telewizja, której przychody reklamowe będą w 2014 roku o 27 proc. wyższe niż w ubiegłym roku. Z drugiej strony zmniejszy się wartość reklamowa gazet i czasopism oraz ich udział w ogólnych przychodach. PricewaterhouseCoopers prognozuje, że wydawcy prasowi coraz więcej treści będą udostępniać w internecie i tam zarabiać na nich reklamowo.

Z raportu PricewaterhouseCoopers wynika, że na całym świecie rynek reklamowy będzie miał w 2014 roku wartość 498 mld dolarów, czyli o 22 proc. więcej niż w 2009 roku. Na reklamę w internecie za cztery lata globalnie będzie wydawane już ponad 100 mld dolarów, a dominującym medium – z przychodami reklamowymi na poziomie 195 mld dolarów – pozostanie telewizja.

Dołącz do dyskusji: O jedną trzecią wzrośnie w ciągu 5 lat polski rynek reklamowy

5 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
aws
to wyssane z palca, za trzy lata to 70 % wydatków trafi do internetu i odmian tematycznych kanalow TV, telewizja z blokami reklamowymi przestanie istnieć.
0 0
odpowiedź
User
Wałęsa medialny
ciekawe o ile wzrosna więc dochody dziennikarzy, bo ludzie tylko dla reklam to gazet niemkupują, ani TV nie oglądają. Jak na razie to w ciągu ostatnich lat dochody praocowników mediów spdały w niktórych wypadkach nawet o 50%! Większość pracuje na umowy o dzieło bez ubezpieczenia zdrowotnego, bez składek na emeryturę, bo wydawcom ciągle mało zysków i żerują na ludzkim nieszcześciu. W rekacjach gorzej niż w Biedronce!
0 0
odpowiedź
User
AGB
aws, to są pobożne życzenia.. nie ma co zaklinać rzeczywistości tv rzadział rządzi i rządzić będzie jeszcze długo. choćbyą miał 200 interaktwynych kanałów tematycznych to i tak m jak miłość będzie gromadziło po 15% widowni.
0 0
odpowiedź