Wskutek awarii w drukarni „Newsweek” nie trafił w poniedziałek do połowy kiosków w Warszawie
W poniedziałek nowy numer „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska) niebył dostępny w prawie połowie punktów sprzedaży w Warszawie. Spowodowała to awaria maszyny w drukarni Quad Graphics Europe.
O problemach z dostępnością „Newsweeka” w Warszawie poinformował na Twitterze redaktor naczelny tygodnika Tomasz Lis. - Bardzo przepraszam czytelników „Newsweeka” w Warszawie. W połowie punktów sprzedaży, „Newsweeka” dziś nie było. Jak usłyszałem powodem była „awaria maszyny drukującej”. Tia - skomentował.
- „Newsweek” był niedostępny z powodu awarii maszyny drukującej w 40 proc. punktów sprzedaży Garmond Press i Ruchu w Warszawie. Dziś już Newsweek jest dostępny w każdym punkcie sprzedaży - przekazała portalowi Wirtualnemedia.pl Agnieszka Skrzypek-Makowska, menedżer ds. komunikacji w Ringier Axel Springer Polska.
Tygodnik jest drukowany w zakładzie Quad Graphics Europe w Wyszkowie.
Bardzo przepraszam czytelników Newsweeka w Warszawie. W połowie punktów sprzedaży, Newsweeka dziś nie było. Jak usłyszałem powodem była „awaria maszyny drukującej”. Tia.
— Tomasz Lis (@lis_tomasz) October 14, 2019
Nowe wydanie „Newsweeka” zostało zamknięte dopiero w niedzielę wieczorem, tuż po podaniu pierwszych sondażowych wyników (tzw. exit poll) wyborów parlamentarnych. Te wyniki zamieszczono u góry pierwszej strony, a we wstępniaku skomentował je Tomasz Lis.
Według danych ZKDP w lipcu br. średnia sprzedaż ogółem „Newsweek Polska” wynosiła 68 648 egz., o 19,7 proc. mniej niż rok wcześniej. Natomiast przeciętny nakład tygodnika zmalał w skali roku ze 142 734 do 112 953 egz.
W lipcu 2016 roku Tomasz Lis alarmował, że „Newsweek” i „Gazeta Wyborcza” zaczęły być dużo gorzej eksponowane w sklepach na stacjach państwowej firmy Orlen. - Sygnały od dwóch-trzech miesięcy z całej Polski, tylko ze stacji Orlenu. Sprzedawcy potwierdzają naciski, które się powtarzają. Oczywiście to forma zwalczania pism, które nie podobają się PiS-owi - przekazał portalowi Wirtualnemedia.pl.
Dołącz do dyskusji: Wskutek awarii w drukarni „Newsweek” nie trafił w poniedziałek do połowy kiosków w Warszawie
I się zemściło.
Media MUSZĄ być niezależne od partii i transparentne w ich krytyce. Jeśli ktoś łamie tę zasadę, ma przeciw sobie chochliki.