Axel Springer rozważa sprzedaż firmy marketingowej
Axel Springer SE rozważa sprzedaż swojej jednostki marketingu afiliacyjnego Awin, tuż po planowanym podziale uzgodnionym przez jej właścicieli w zeszłym roku - podał Reuters. Agencja powołuje się na informacje pozyskane od trzech anonimowych osób zaznajomionych ze sprawą.

Informatorzy Reutersa przekazali, że grupa Axel Springer w ostatnich tygodniach miała zaprosić banki do składania ofert na doradztwo w sprzedaży Awin, która pomaga wydawcom promować produkty reklamodawców.
Jeden z rozmówców Reutersa szacuje, że firma może być warta około 400 milionów euro.
Inny z informatorów twierdzi, że pozostała część jednostki marketingowej, która obejmuje porównywarkę cen Idealo, jest obecnie poddawana analizie.
Rzecznik Axel Springer odmówił agencji Reuters komentarza.
Działania związane ze sprzedażą następują po tym, jak Axel Springer SE ogłosił w grudniu ur. podpisanie ostatecznej umowy o utworzeniu nowej struktury korporacyjnej, w ramach której niemieckie imperium zostanie podzielone na dwie części: mediową i ogłoszeniową. Spółka wydająca “Bild”, “Welt”, Politico czy Business Insider oraz współwłaściciel RASP znów znajdzie się w całości w rękach niemieckich właścicieli, zaś amerykański fundusz KKR kontrolować będzie biznes ogłoszeniowy.
Wszystkie związane z mediami marki Axel Springer – “Bild”, Business Insider, Politico, “Welt”, Morning Brew, Dyn Media, Emarketer i spółka joint venture Ringier Axel Springer Polska (wydawca m.in. “Faktu” i Onetu) – mają pozostać w Axel Springer. Oprócz idealo i Bonial, Awin również ma pozostać w portfolio mediów marketingu cyfrowego Axel Springer.
Friede Springer i Mathias Döpfner będą łącznie posiadać blisko 98 procent udziałów w firmie. Axel Sven Springer, jeden z wnuków założyciela firmy, zachowa pozostałe udziały – część swojego poprzedniego mniejszościowego udziału. Dzięki temu Axel Springer stanie się w pełni rodzinną i zarządzaną przez rodzinę firmą medialną po raz pierwszy od czasu pierwszej oferty publicznej firmy w 1985 r.
Zgodnie z przekazanymi wcześniej informacjami, transakcja ma zostać sfinalizowana w drugim kwartale 2025 r., pod warunkiem uzyskania zgód organów regulacyjnych.
Czytaj więcej: Amerykanie wychodzą z mediów Axel Springer. Zostaną im ogłoszenia
Jak przekazał jeden z informatorów Reutersa, sprzedaż Awin może przyciągnąć firmy zainteresowane private equity [forma inwestycji kapitałowych w prywatne firmy nienotowane na giełdzie. Inwestorzy angażują się w rozwój tych firm, często wspierając je kapitałowo oraz zarządczo, aby zwiększyć ich wartość przed sprzedażą udziałów - red.] i inne sieci afiliacyjne.
Założona w 2000 roku globalna sieć afiliacyjna Awin zatrudnia 1400 pracowników i współpracuje z ponad milionem wydawców i 30 000 reklamodawców.
Dołącz do dyskusji: Axel Springer rozważa sprzedaż firmy marketingowej