SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Na telewizorach na streaming przypada w Polsce już ponad 8 proc. YouTube przed Netfliksem

W marcu 2024 roku 8,1 proc. udziału w całkowitej oglądalności na ekranie telewizora w Polsce stanowił streaming. Jest to wynik o 0,2 pkt. proc. niższy niż w lutym br. i o 1,6 pkt. proc. wyższy niż w analogicznym okresie rok wcześniej. Najchętniej oglądane były treści na YouTube z 2,1 proc. udziału, a drugie miejsce zajął Netflix z 2 proc. - wynika z badania Nielsen The Gauge.

Serwis streamingowy YouTubeSerwis streamingowy YouTube

Nielsen The Gauge to platforma pokazująca oglądalność treści wideo na telewizorze w podziale na telewizję naziemną, satelitarną, kablową oraz streaming. Narzędzie zadebiutowało na rynku amerykańskim wiosną 2021 roku. Pomiary The Gauge Polskę objęły pod koniec 2022 roku.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę

Z danych Nielsena wynika, że w marcu 2024 roku udział oglądalności streamingu wśród całkowitej oglądalności na ekranie telewizora (grupa wszyscy 4+) stanowił 8,1 proc.

Jest to o 0,2 pkt. proc. mniej niż w lutym br., kiedy wynosił 8,3 proc. Z kolei względem analogicznego okresu rok wcześniej (tj. marca 2023 roku) wynik zwiększył się o 1,6 pkt. proc. (z 6,5 proc.).

- Marzec to pierwszy miesiąc wiosny, co oprócz cieplejszej pogody oznacza również mniej czasu spędzanego przez widzów w domach przed ekranami telewizorów. Widzowie oglądali treści wideo w marcu średnio o 8 minut krócej niż w lutym. Krótszy czas oglądania dotyczy zarówno tradycyjnej telewizji (spadek o 7 minut w stosunku do lutego) jak i streamingu (spadek średnio o 1 minutę dziennie) - informuje Nielsen.

YouTube wyprzedziło Netflix

Liderem wśród platform OTT jest platforma YouTube, której udział w oglądalności na telewizorze w marcu 2024 roku wyniósł 2,1 proc. (wzrost o 0,2 pkt. proc. względem lutego br.). Drugi Netflix miał 2 proc. udziału (bez zmian). Pozostałe platformy wygenerowały łącznie rekordowe 4 proc. udziału (spadek o 0,3 pkt. proc.), ale Nielsen nie ujawnia o nich szczegółowych informacji. W tym gronie znajdują się m.in. Disney+, Viaplay, HBO Max oraz SkyShowtime.

Dla porównania, w marcu br. największy udział w oglądalności miała telewizja kablowa (33,3 proc. całej oglądalności na telewizorze), na drugim miejscu znalazła się telewizja satelitarna (30,2 proc.), a trzecim najpopularniejszym źródłem treści oglądanych na ekranie telewizora była telewizja naziemna (22,3 proc.).

Co to jest The Gauge?

Raport The Gauge został stworzony, aby zapewnić branży medialnej miesięczną analizę oglądalności na ekranie telewizora w ramach poszczególnych źródeł telewizji. Nielsen opublikował swoje pierwsze wydanie The Gauge w USA w maju 2021 roku.

Dane dotyczące polskiego rynku pochodzą z jednoźródłowego panelu telemetrycznego Nielsena składającego się z 3 500 gospodarstw domowych i prawie 9 700 panelistów. Zestawienie oparte jest o dane miesięczne dotyczące udziału w oglądalności AMR (Average Minute Rating).

Dane przedstawione są dla grupy powyżej 4 roku życia w podziale na treści pochodzące z telewizji kablowej, satelitarnej, naziemnej (zarówno liniowej jak i przesuniętej w czasie do 7 dni) oraz oglądalności pochodzącej ze streamingu (oglądalność live streaming stacji telewizyjnych na platformach OTT zaklasyfikowana jest jako oglądalność streamingu). Do kategorii „Inne” zaliczana jest oglądalność nierozpoznanych treści.

Nielsen Polska informuje że stworzył The Gauge: Polska przy użyciu metodologii koncepcyjnie podobnych do tych w wersji amerykańskiej. - Przy dokonywaniu jakichkolwiek porównań należy wziąć pod uwagę różnice metodologiczne - zaznacza firma badawcza.

Dołącz do dyskusji: Na telewizorach na streaming przypada w Polsce już ponad 8 proc. YouTube przed Netfliksem

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl