Netflix z kolejnym rekordem w Polsce. Mocno w dół Ipla, Canalplus.com i sekcja WP (TOP serwisów VoD)
W grudniu przeglądarkowy Netflix jako jedyny z czołowych serwisów VoD osiągnął wzrost, notując rekordową liczbę polskich użytkowników. Na drugie miejsce wskoczyło CDA Premium, wykorzystując spadek Playera. Najwięcej użytkowników straciły Ipla.tv, Canalplus.com i sekcja VoD na WP.pl.
Według wyników badania Mediapanel opracowanych przez Wirtualnemedia.pl w grudniu br. przeglądarkową wersję Netflixa odwiedziło 6,07 mln polskich użytkowników, czyli 20,88 proc. wszystkich internautów w naszym kraju.
Serwis osiągnął swój kolejny rekord w Polsce, pierwszy raz przekraczając poziom 6 mln użytkowników. Zbliżył się do niego w listopadzie, kiedy miał 5,98 odwiedzających. Natomiast w czasie wiosennego lockdownu z witryny korzystało ponad 5 mln polskich internautów miesięcznie: według poprzedniego badania Gemius/PBI w marcu było to 5,38 mln użytkowników (co dało 18,8 proc. zasięgu), a w kwietniu 5,68 mln użytkowników (20,1 proc. zasięgu).
CDA Premium przed HBO GO i Canalplus.com
W czołowej dziesiątce oprócz Netflixa jest jeszcze kilka w pełni płatnych serwisów VoD. CDA Premium zanotowało 3,81 mln użytkowników i 13,11 proc. zasięgu, HBOGO.pl - 2,68 mln odwiedzających i 9,23 proc. zasięgu, działający od maja ub.r. Canalplus.com - 1,44 mln użytkowników i 4,96 proc. zasięgu, a Primevideo.com (należące do Amazona) - 784,7 tys. użytkowników i 2,7 proc. zasięgu.
CDA Premium należy do notowanej na warszawskiej giełdzie spółki CDA, według ostatnich danych na koniec września witryna miała 285 tys. subskrybentów, wobec 231,7 tys. na koniec 2019 roku. Serwis zapewnia firmie ponad 95 proc. wpływów, które w trzecim kwartale ub.r. zwiększyły się rok do roku z 11,28 do 14,59 mln zł.
Z kolei Canalplus.com oferuje obecnie streaming 92 kanałów telewizyjnych, na początku grudnia w ofercie pojawiło się sześć nowych.
Ipla daleko za Playerem i TVP VOD
Inni nadawcy telewizyjni dużą część treści w swoich serwisach oferują bezpłatnie z reklamami. Player.pl, należący do TVN Grupy Discovery, zanotował 3,49 mln użytkowników i 12,02 proc. zasięgu, TVP VOD odwiedziło 2,74 mln internautów (co dało 9,44 proc. zasięgu), a Ipla.tv (Cyfrowy Polsat) miała 1,28 mln użytkowników i 4,42 proc. zasięgu.
Na Playerze w pierwszej połowie grudnia pojawiła się oferta globalnej platformy discovery+, jednocześnie ceny płatnych pakietów podwyższono o 5 zł.
W zestawieniu są również serwisy wydawców największych portali horyzontalnych. vod.pl (należący do Ringier Axel Springer Polska, wydawcy Onetu) odwiedziło 1,84 mln internautów (co przełożyło się na 6,32 proc. zasięgu), a sekcję VoD na WP.pl - 2,59 mln użytkowników (8,9 proc.).
W porównaniu z listopadem ub.r. (badanie Mediapanel jest realizowane od października ub.r., więc nie można zestawiać danych rok do roku) tylko Netflix osiągnął wzrost liczby użytkowników - o 92,6 tys. (1,5 proc.).
Nieznacznie ubyło internautów w CDA Premium (o 22,7 tys., czyli 0,6 proc.), a kilkuprocentowe spadki zanotowały TVP VOD (o 263,7 tys., 8,8 proc.), HBOGO.pl (o 138 tys., 4,9 proc.) i Primevideo.com (o 60,9 tys., 7,2 proc.).
Na Player.pl liczba użytkowników zmniejszyła się o 408,2 tys. (10,5 proc.), a na vod.pl - o 239,1 tys. (11,5 proc.).
W trzech serwisach ubyło ponad 20 proc. internautów. Sekcja VoD portalu WP.pl zanotowała spadek o 935,1 tys. odwiedzających (26,5 proc.), Canalplus.com - o 407,6 tys. (22 proc.), a Ipla.tv - o 395,9 tys. (23,5 proc.).
Dołącz do dyskusji: Netflix z kolejnym rekordem w Polsce. Mocno w dół Ipla, Canalplus.com i sekcja WP (TOP serwisów VoD)