Netflix testuje mobilną subskrypcję za 3,6 dolara
Netflix rozpoczął testy nowego planu taryfowego pozwalającego na dostęp do biblioteki serwisu w cenie 3,6 dolara miesięcznie. Z oferty mogą skorzystać jedynie użytkownicy urządzeń mobilnych, a próby są ograniczone do mieszkańców Indii.
Serwis Netflix zaoferował użytkownikom w Indiach nowy pakiet subskrypcyjny w ramach którego mogą oni oglądać filmy, seriale i programy na platformie w cenie wynoszącej w przeliczeniu 3,6 dol. miesięcznie. To znacznie taniej niż wynosi najtańszy dostępny obecnie w Indiach abonament, za który trzeba zapłacić 7,2 dol.
Oferta pozwala na korzystanie z serwisu wyłącznie na urządzeniach mobilnych oraz bez dostępu do jakości HD. W komunikacie przesłanym do serwisu The Verge rzecznik Netfliksa podkreślił, że wprowadzona obecnie taryfa ma jedynie charakter eksperymentalny i nie wiadomo czy wejdzie na stałe do oferty na rynku indyjskim. Nie ma też na razie planów wprowadzenia tej opcji w innych krajach.
W ostatnim czasie Netflix testuje rozmaite zmiany związane z opłatami w serwisie, dotyczą one także polskiego rynku. Na początku marca br. serwis podniósł na próbę ceny droższych pakietów do 49 i 65 zł, kilka dni temu z kolei zlikwidował darmowy 30-dniowy okres próbny dla nowych użytkowników.
Na koniec ub.r. Netflix miał 139,26 mln płacących użytkowników, po wzroście o 8,84 mln w ciągu kwartału. Platforma nie ujawnia, ilu użytkowników ma w Polsce. Z szacunków Amper Analysis wynika, że może ich być 800 tys.
Dołącz do dyskusji: Netflix testuje mobilną subskrypcję za 3,6 dolara