W tym roku Netflix uzyska do 10 mln globalnych subskrybentów korzystających z pakietu reklamowego
Według MoffettNathanson Research, Netflix uzyska 10 milionów subskrybentów - korzystających z pakietu z reklamami - na całym świecie do końca tego roku, z czego około 30 proc., czyli 3,1 miliona będzie pochodzić ze Stanów Zjednoczonych i Kanady.
Wzrost ten jest wolniejszy, niż wcześniej przewidywano, kiedy firma badawcza oszacowała łącznie 24 miliony subskrybentów korzystających z reklam na całym świecie.
„Zakładamy, że mniej niż 25 proc. globalnych subskrybentów korzysta z planu podstawowego [z reklamami]”, mówi analityk.
MoffettNathanson szacuje wzrost do 18,4 mln abonentów korzystających z reklam w 2024 roku i wzrost do 35,4 mln w 2027 roku, przy czym liczba abonentów korzystających z reklam w USA i Kanadzie w 2024 roku osiągnie 5,6 mln, a następnie wzrośnie do 9,1 mln w 2027 roku.
Biorąc pod uwagę, że 12 rynków oferuje pakiet z reklamami – co stanowi 60 proc. wszystkich subskrybentów brutto z reklamami – szacuje się, że „może potencjalnie pojawić się od 12 do 15 proc. subskrypcji w dowolnym roku na poziomie podstawowym z reklamami”.
Patrząc na szerszy obraz abonentów Netfliksa, firma badawcza spodziewa się, że liczba subskrybentów bez reklam — pochodzących z planu Standard (15,49 dol. za miesiąc) i planu Premium (19,99 dol. za miesiąc) — wzrośnie o 5,5 miliona w 2023 roku, osiągając poziom 235,9 mln.
Większość wzrostu liczby subskrybentów Netfliksa będzie pochodzić z terytoriów Azji i Pacyfiku.
MoffettNathanson spodziewa się, że w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie liczba abonentów bez reklam spadnie o milion – do poziomu 73,2 miliona. Silna konkurencja krajowa, a także dojrzewający rynek streamingu i CTV spowodowały spadek rynku w ciągu ostatnich dwóch lat, w porównaniu do 75,2 miliona w 2021 roku.
Netflix ma globalnie 230 mln subskrybentów
Netflix nie podaje, ilu użytkowników ma w Polsce. Z danych Mediapanel wynika, że platforma, jako strona www oraz aplikacja na urządzenia mobilne i smart tv, przyciągnęła 12,92 mln polskich internautów, z których każdy spędził tam średnio 7 godzin, 10 minut i 47 sekund. Zasięg platformy wyniósł 43,55 proc.
W IV kwartale 2022 r. liczba subskrybentów Netfliksa urosła o 7,66 mln do 230,75 mln. Natomiast wzrost przychodów wyhamował do 1,9 proc., a zysk netto skurczył się z 607 do 55 mln dolarów. Współzałożyciel platformy Reed Hastings z funkcji jednego z szefów platformy przeszedł do jej rady dyrektorów.
Dołącz do dyskusji: W tym roku Netflix uzyska do 10 mln globalnych subskrybentów korzystających z pakietu reklamowego