SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Netflix naśmiewa się z Łukasza Jakóbiaka w reklamie stand-upu Ellen DeGeneres

Z okazji premiery stand-upu "Relatable" Ellen DeGeneres na Netflixie, platforma przygotowała na polski rynek reklamę show. W żartobliwy sposób nawiązuje w niej do akcji youtubera Łukasza Jakóbiaka. W ubiegłym roku chciał przekonać "wizualizacją" gwiazdę amerykańskiej telewizji, by go zaprosiła do swojego talk-show.

"Relatable" ("Utożsamienie") to pierwszy od 2003 roku stand-up amerykańskiej dziennikarki i osobowości telewizyjnej Ellen DeGeneres. W udostępnionym od 18 grudnia na Netflixie show opowiada o tym, jak wyglądała jej droga do sławy, dzieląc się przy tym zarówno zabawnymi, jak i bolesnymi anegdotami. Opowiada m.in. o depresji i utracie pracy po coming oucie, którego dokonała kilkanaście lat temu.

Z okazji premiery "Relatable", Netflix przygotował okolicznościową reklamę programu. Twórcy pracujący dla platformy po raz kolejny odwołali się do lokalnych wątków - tym razem padło na Łukasza Jakóbiaka. Prowadzący internetowy talk-show "20m2" ponad rok temu przeprowadził budzącą wiele kontrowersji akcję, której celem było dostanie się do show DeGeneres w charakterze gościa. Co zresztą nie udało się do dziś (szczegóły przypominamy w dalszej części tekstu).

W spocie występuje ta sama aktorka, która zagrała Ellen DeGeneres w filmie Łukasza Jakóbiaka. Na scenie próbuje nieudolnie swoich sił w stand-upie, mówiąc po angielsku, po czym przechodzi na polski, twierdząc: "nikt w to nie uwierzy". Z offu słyszymy jednak, że "musimy wizualizować mocniej!".

Spot udostępniono w mediach społecznościowych, na kanałach Neflix Polska. Kreacjami na potrzeby social mediów polskiego oddziału Netflixa zajmuje się m.in. agencja Gong.

O co chodziło z "wizualizacją" Łukasza Jakóbiaka

Youtuber i mówca motywacyjny Łukasz Jakóbiak w marcu ubiegłego roku przygotował akcję, która w założeniach miała mu pomóc w spełnieniu marzenia o udziale w talk-show Ellen DeGeneres. Zdarza się bowiem, że gwiazda zaprasza do programu osoby, które w różny, nieraz nietypowy sposób, zdobyły popularność w internecie.

Tak do show chciał najpewniej dostać się Jakóbiak. Na początku marca 2017 roku opublikował w social mediach wpis: „Kochani!!! Udało się!!! Ellen DeGeneres zaprosiła mnie do programu...”. Nie udzielał jednak odpowiedzi na pytania o datę emisji odcinka z jego udziałem i inne szczegóły.

Dwa dni później youtuber opublikował 20-minutowy film, w którym rozmawiał z aktorką łudząco podobną do Ellen DeGeneres, w studiu bardzo przypominającym to, gdzie nagrywane jest show dziennikarki. Całość okazała się sfingowaną akcją, którą określił "wizualizacją" - miała nakręcić wokół niego hype i otworzyć mu drzwi do programu DeGeneres. Okazało się, że w rzeczywistości zaproszenia do jej show nigdy nie dostał. Wielu widzów zarzuciło mu wtedy wprost kłamstwo, manipulację i cynizm.

O akcji szeroko pisały media, "wizualizację" omówili nawet niektórzy popularni amerykańscy youtuberzy. Łukasz Jakóbiak tłumaczył potem, że występ w show DeGeneres to jego marzenie, a wizualizacja była narzędziem ułatwiającym jego spełnienie.

Netflix lubi reklamować się parodiami

Nowa reklama Netfliksa jest kolejną bazującą na żarcie i humorze, wykorzystującym motywy z polskiego show-biznesu, popkultury czy mediów digitalowych. W listopadzie serial "Narcos: Meksyk" promowano klipem Pezeta. "Narcos" reklamowano także serią prześmiewczo nawiązującą do polskiego futbolu i naszych piłkarzy. Z kolei "Orange is the New Black 6" wylansował klip z Magdą Gessler "Besos kochani", który szybko stał się viralem.

W trzecim kwartale 2018 roku Netflix zanotował wzrost przychodów rok do roku o 34 proc. i 403 mln dolarów zysk netto. W ciągu kwartału serwis przyciągnął do siebie prawie 7 mln nowych użytkowników, obecnie ma globalnie ponad 137 mln subskrybentów.

Dołącz do dyskusji: Netflix naśmiewa się z Łukasza Jakóbiaka w reklamie stand-upu Ellen DeGeneres

8 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Bajo
Piękny spot dla nikogo. Jakubiak to może był znany 6 lat temu. Sprawdźcie, jak teraz oglądają się jego odcinki
odpowiedź
User
andrzeh
No, trzeba przyznać, że ta cała akcja Jakóbiaka była żenadą roku.
odpowiedź
User
Oglądacz
Reklama dla mocno wtajemniczonych.
odpowiedź