Klienci banku testują AI asystenta
Nest Bank udostępnił w swojej aplikacji mobilnej pilotażową wersję AI asystenta. N!Asystent zasilony sztuczną inteligencją, bazuje na modelu językowym GPT-4. Dzięki niemu klienci Nest! mogą rozmawiać o swoich finansach w języku naturalnym, a także zlecać inteligentne analizy swoich wydatków.
N!Asystent to wirtualny asystent klienta zasilony sztuczną inteligencją, dostępny w aplikacji mobilnej Nest Banku dla wybranych klientów. N!Asystent jest zaawansowanym i inteligentnym systemem opartym na modelu GPT-4, dostępnym w ramach usługi Microsoft Azure OpenAI. Oprócz bazy wiedzy GPT-4, N!Asystent ma dostęp do regulaminów, cenników oraz informacji produktowych Nest Banku.
Z asystentem można rozmawiać podobnie jak z człowiekiem – czyli w tzw. języku naturalnym. Rozumie on złożony kontekst i udziela prostych odpowiedzi na skomplikowane pytania.
Jak działa N!Asystent?
Obecnie asystent odpowiada na pytania dotyczące oferty Nest Banku i jest wsparciem w zarządzaniu finansami osobistymi – sprawdzi, jakie mamy tempo wydatków, oceni, czy budżet zepnie się na koniec miesiąca oraz wyliczy, ile trzeba odłożyć na zagraniczny wyjazd. Gama funkcji dostępnych za pośrednictwem N!Asystenta będzie stale rozwijana.
- N!Asystent to jeden z naszych kluczowych projektów, który przenosi klientów w prawdziwą erę GenAI. Wierzymy, że sztuczna inteligencja ma potencjał, by całkowicie zmienić sposób korzystania z bankowości, redefiniując dotychczasowe pojęcie funkcjonalności. Dlatego zobowiązaliśmy się do ciągłego rozwoju naszego asystenta, kierując się przede wszystkim potrzebami klientów, ale również ochroną ich prywatności. Chcemy nie tylko wdrożyć funkcje, które już zaplanowaliśmy, ale również jesteśmy otwarci na nowe rozwiązania, które mogą powstać na podstawie sugestii od pierwszych użytkowników N!Asystenta – mówi Janusz Mieloszyk, pierwszy wiceprezes Nest Banku.
Jeszcze w tym kwartale N!Asystent zostanie wyposażony w nowe, kluczowe funkcjonalności. Przede wszystkim, będzie dostępny również dla użytkowników iOS oraz dla klientów biznesowych. Wśród nowości znajdzie się opcja komend głosowych (voice-to-text), co pozwoli klientom zadawać pytania za pomocą głosu.
Asystent zyska również możliwość przekierowywania klientów bezpośrednio do odpowiednich sekcji aplikacji. Na przykład, jeśli klient zapyta, jak złożyć wniosek o dodatkową kartę, zostanie automatycznie przeniesiony do odpowiedniego miejsca w aplikacji. Dodatkowo, klienci będą mogli przeglądać historię swoich rozmów z asystentem oraz pobierać je w formacie PDF.
W kolejnych etapach rozbudowy, N!Asystent będzie miał dostęp do wiedzy o produktach i usługach, z których korzysta klient, co umożliwi jeszcze bardziej spersonalizowane interakcje. Jego kluczową funkcją będzie automatyzacja operacji bankowych. N!Asystent będzie wspierał klientów w szerokim zakresie czynności – od inicjowania przelewów, przez zastrzeganie dokumentów tożsamości czy kart płatniczych, po wydawanie nowych kart. Dodatkowo klientom zostanie udostępniona opcja wydawania poleceń głosowych, takich jak zlecanie i powtarzanie przelewów.
Dołącz do dyskusji: Klienci banku testują AI asystenta