Kanał TVN w naziemnej telewizji z serwisem HbbTV Samsunga
Kanałowi TVN w naziemnej telewizji cyfrowej w czwartek wieczorem towarzyszył serwis reklamowy Samsunga w hybrydowej telewizji HbbTV. Niedługo południowokoreański producent sprzętu audiowizualnego i TVN Grupa Discovery mogą zacieśnić współpracę.
Osobom, które posiadają telewizor lub tuner z obsługą telewizji hybrydowej (HbbTV) po włączeniu kanału TVN (wersja w standardowej rozdzielczości) w naziemnej telewizji cyfrowej w czwartkowy wieczór wyświetlała się reklama Samsunga „Otwórz się na magię świąt z Galaxy”. Po naciśnięciu czerwonego przycisku zostały przekierowane do serwisu z informacjami o sztandarowych produktach koreańskiej firmy: smartfonach Galaxy Z Flip 5G, Galaxy S21 5G, słuchawkom Galaxy Buds2 i zegarkiem Galaxy Watch4. Ponadto można było obejrzeć świąteczny spot reklamowy Samsunga. Po zeskanowaniu kodu QR na smartfonie użytkownik mógł przenieść się na oficjalnie strony Samsunga, aby znaleźć szczegółowe informacje o produktach koncernu. Za obsługę mediową odpowiada agencja Starcom, a przygotowaniem kreacji HBBTV zajął się zespół TVN Discovery.
Wkrótce naziemna wersja Playera
Biuro reklamy TVN Media już od kilku lat oferuje kampanie reklamowe w HbbTV. W 2019 roku w podobny do Samsunga sposób reklamowała się marka serów Almette (Hochland). W przypadku Samsunga możemy mieć do czynienia z dalszym zacieśnianiem współpracy. Kilka tygodni temu informowaliśmy, że TVN Grupa Discovery pracuje nad naziemną wersją platformy streamingowej Player. Prowadzi w tej sprawie rozmowy właśnie z Samsungiem, który miałby być jej partnerem technologicznym.
Telewizja hybrydowa to dla nadawców okazja do zaoferowania dodatkowych serwisów z wideo na żądanie, programem telewizyjnym, wiadomościami, quizami i treściami reklamowymi (także spersonalizowanymi). Dostęp do HbbTV jest możliwy po podłączeniu telewizora do internetu.
W ostatnich miesiącach widać wzrost zainteresowania HbbTV ze strony nadawców. Polsat pod koniec sierpnia uruchomił swój serwis Polsat VoD z treściami na żądanie, podobny do dostępnego w streamingu Polsat Go. Telewizja Polska do końca roku chce odświeżyć usługę TVP Stream i zaoferować w niej catch-up TV (możliwość cofania programów emitowanych na poszczególnych kanałach do tygodnia).
Mała popularność HbbTV
Barierą w rozwoju HbbTV jest mała wiedza na jej temat i brak odpowiedniego sprzętu w wielu domach. - Zaledwie 15 proc. gospodarstw domowych posiadających telewizor w Polsce słyszało o telewizji hybrydowej (HbbTV) i tylko 6 proc. odbiorców naziemnej telewizji cyfrowej (NTC) posiada sprzęt z funkcją obsługi tej technologii, wynika z najnowszych danych zaprezentowanych przez Krajowy Instytut Mediów - poinformował ostatnio Związek Cyfrowa Polska.
Nadawcy w najbliższych miesiącach mogą zwiększyć inwestycje w HbbTV. Wszystko przez zmianę standardu naziemnej telewizji cyfrowej na DVB-T2/HEVC. Ponad 2 mln gospodarstw domowych musi wymienić telewizor lub kupić przystawkę kompatybilną do nowego standardu. - Im więcej nowych i szybszych telewizorów wspierających odbiór DVB-T2/HEVC + HbbTV tym lepiej dla nadawców telewizyjnych oferujących interaktywne usługi telewizyjne. Większa liczba urządzeń obsługujących HbbTV przekłada się na większy zasięg techniczny. To natomiast bardziej skłania nadawców TV do inwestowania w rozwój ciekawszych aplikacji HbbTV - mówił ostatnio portalowi Wirtualnemedia.pl Paweł Tutka, projektant i twórca serwisu HbbTV Polsatu, ekspert i inicjator wdrożenia w Polsce telewizji hybrydowej.
Dołącz do dyskusji: Kanał TVN w naziemnej telewizji z serwisem HbbTV Samsunga