Na rynku tabletów Europa w tyle, liderem Ameryka Północna
20,3 miliona tabletów sprzedano na świecie w pierwszych trzech miesiącach bieżącego roku. Najwięcej w Ameryce Północnej i regionie Azji i Pacyfiku, za którymi w tyle pozostaje region EMEA.
Z danych firmy analitycznej Canalys wynika, że w I kwartale 2012 roku globalna sprzedaż tabletów wzrosła w porównaniu z analogicznym okresem roku 2011 ponad trzykrotnie. 20,3 miliona sprzedanych urządzeń stanowiło 19 proc. wszystkich sprzedanych pecetów, do których Canalys zalicza tablety. Rok temu było to tylko 7 proc.
Za prawie połowę rynku odpowiadała w I kwartale Ameryka Północna, gdzie tablety stanowiły 36 proc. sprzedanych pecetów. Drugi był region Azji i Pacyfiku, gdzie sprzedaż wzrosła w ujęciu rocznym o 232 proc., do nieco ponad 5 milionów sztuk.
Natomiast w regionie Europy, Afryki i Bliskiego Wschodu (EMEA) sprzedano 4,7 miliona tabletów - o 180 proc. więcej niż rok wcześniej.
Na poziomie krajowym, drugim największym rynkiem po USA są Chiny, gdzie w pierwszych trzech miesiącach tego roku sprzedano sześć razy więcej tabletów niż przed rokiem. Co więcej, cztery z dziesięciu państw, w których sprzedano najwięcej tabletów, pochodziło z regionu Azji i Pacyfiku.
Największym sprzedawcą tabletów w I kwartale było Apple, ale rynkowy udział firmy z Cupertino zmalał z 74 proc. dwanaście miesięcy wcześniej do 58 proc. Drugie miejsce z 10 proc. udziału w rynku według Canalys utrzymał Amazon. Kolejne miejsca zajęły firmy Samsung, Asus, Lenovo, RIM i Acer.
Dołącz do dyskusji: Na rynku tabletów Europa w tyle, liderem Ameryka Północna