W I kw. 2014 r. dwie trzecie rynku tabletów dla Androida
W pierwszych trzech miesiącach br. na całym świecie sprzedano 57,6 miliona tabletów. Blisko dwie trzecie z nich stanowiły urządzenia z Androidem - wynika z danych firmy badawczej Strategy Analytics.
Globalna sprzedaż tabletów wzrosła w I kwartale o 19 proc. w porównaniu z analogicznym okresem roku 2013 - z 48,3 mln do 57,6 mln urządzeń.
Udział w rynku Androida zwiększył się z 53 proc. do 65,8 proc. Liczba sprzedanych tabletów z opracowanym przez Google systemem na pokładzie wzrosła w ujęciu rocznym z 25,6 mln do 37,9 mln sztuk.
Tymczasem Apple sprzedało 16,4 mln iPadów (wobec 19,5 mln rok wcześniej), co dało systemowi iOS 28,4 proc. rynkowego udziału - aż o 11,9 pkt. proc. mniej niż w I kwartale 2013 roku.
Z kolei dzięki 3,4 mln sprzedanych tabletów (wobec 2,8 mln rok wcześniej) udział w rynku na poziomie 5,8 proc. utrzymał system Windows od Microsoftu.
Dołącz do dyskusji: W I kw. 2014 r. dwie trzecie rynku tabletów dla Androida