Rynek tabletów w dół. Najbardziej tracą liderzy - Apple i Samsung
W IV kwartale 2016 roku na świecie sprzedano 52,9 miliona tabletów, a w całym minionym roku sprzedaż sięgnęła 174,8 miliona sztuk - wynika z danych firmy badawczej IDC.
W ostatnich trzech miesiącach 2016 roku sprzedaż tabletów zmalała w ujęciu rocznym o 20,1 proc., z 66,2 miliona do 52,9 miliona sztuk. To już dziewiąty z rzędu kwartał zakończony spadkiem.
Pozycję lidera rynku utrzymało Apple, pomimo spadku sprzedaży iPadów w ujęciu rocznym (o 18,8 proc., z 16,1 mln do 13,1 mln sztuk). Drugi w rankingu Samsung również zanotował spadek sprzedaży swoich tabletów - 11,4 proc., z 9 mln do 8 mln sztuk).
Co ciekawe, zarówno Apple, jak i Samsung, pomimo spadku sprzedaży zwiększyły swój rynkowy udział - odpowiednio z 24,3 proc. do 24,7 proc. oraz z 13,6 proc. do 15,1 proc.
Kolejne miejsca zajęły firmy Amazon.com, Lenovo i Huawei.
CZOŁOWA PIĄTKA SPRZEDAWCÓW TABLETÓW W IV KW. 2016 r. (MLN SZTUK) | |||||
FIRMA | IV KW. 2016 SPRZEDAŻ | IV KW. 2016 UDZIAŁ W RYNKU | IV KW. 2015 SPRZEDAŻ | IV KW. 2015 UDZIAŁ W RYNKU | WZROST SPRZEDAŻY R/R |
1. Apple | 13.1 | 24.7% | 16.1 | 24.3% | -18.8% |
2. Samsung | 8.0 | 15.1% | 9.0 | 13.6% | -11.4% |
3. Amazon.com | 5.2 | 9.7% | 5.2 | 7.8% | -0.6% |
4. Lenovo | 3.7 | 7.0% | 3.2 | 4.9% | 14.8% |
5. Huawei | 3.2 | 6.0% | 2.2 | 3.4% | 43.5% |
Pozostałe | 19.8 | 37.4% | 30.5 | 46.0% | -35.1% |
SUMA | 52.9 | 100.0% | 66.2 | 100.0% | -20.1% |
W całym 2016 roku na świecie sprzedano 174,8 miliona tabletów - o 15,6 proc. mniej niż w roku 2015 (207,2 mln). Kolejność wśród największych producentów była taka sama jak w IV kwartale: Apple przed Samsungiem, Amazon.com, Lenovo i Huawei.
CZOŁOWA PIĄTKA SPRZEDAWCÓW TABLETÓW W 2016 r. (MLN SZTUK) | |||||
FIRMA | 2016 SPRZEDAŻ | 2016 UDZIAŁ W RYNKU | 2015 SPRZEDAŻ | 2015 UDZIAŁ W RYNKU | WZROST SPRZEDAŻY R/R |
1. Apple | 42.6 | 24.4% | 49.6 | 23.9% | -14.2% |
2. Samsung | 26.6 | 15.2% | 33.4 | 16.1% | -20.5% |
3. Amazon.com | 12.1 | 6.9% | 6.1 | 2.9% | 98.8% |
4. Lenovo | 11.1 | 6.3% | 11.2 | 5.4% | -1.2% |
5. Huawei | 9.7 | 5.6% | 6.5 | 3.1% | 49.9% |
Pozostałe | 72.7 | 41.6% | 100.3 | 48.4% | -27.5% |
SUMA | 174.8 | 100.0% | 207.2 | 100.0% | -15.6% |
Dołącz do dyskusji: Rynek tabletów w dół. Najbardziej tracą liderzy - Apple i Samsung