SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Rynek tabletów w dół. Najbardziej tracą liderzy - Apple i Samsung

W IV kwartale 2016 roku na świecie sprzedano 52,9 miliona tabletów, a w całym minionym roku sprzedaż sięgnęła 174,8 miliona sztuk - wynika z danych firmy badawczej IDC.

W ostatnich trzech miesiącach 2016 roku sprzedaż tabletów zmalała w ujęciu rocznym o 20,1 proc., z 66,2 miliona do 52,9 miliona sztuk. To już dziewiąty z rzędu kwartał zakończony spadkiem.

Pozycję lidera rynku utrzymało Apple, pomimo spadku sprzedaży iPadów w ujęciu rocznym (o 18,8 proc., z 16,1 mln do 13,1 mln sztuk). Drugi w rankingu Samsung również zanotował spadek sprzedaży swoich tabletów - 11,4 proc., z 9 mln do 8 mln sztuk).

Co ciekawe, zarówno Apple, jak i Samsung, pomimo spadku sprzedaży zwiększyły swój rynkowy udział - odpowiednio z 24,3 proc. do 24,7 proc. oraz z 13,6 proc. do 15,1 proc.

Kolejne miejsca zajęły firmy Amazon.com, Lenovo i Huawei.

CZOŁOWA PIĄTKA SPRZEDAWCÓW TABLETÓW W IV KW. 2016 r. (MLN SZTUK)

FIRMA

IV KW. 2016 SPRZEDAŻ

IV KW. 2016    UDZIAŁ W RYNKU

IV KW. 2015 SPRZEDAŻ

IV KW. 2015 UDZIAŁ W RYNKU

WZROST SPRZEDAŻY R/R

1. Apple

13.1

24.7%

16.1

24.3%

-18.8%

2. Samsung

8.0

15.1%

9.0

13.6%

-11.4%

3. Amazon.com

5.2

9.7%

5.2

7.8%

-0.6%

4. Lenovo

3.7

7.0%

3.2

4.9%

14.8%

5. Huawei

3.2

6.0%

2.2

3.4%

43.5%

Pozostałe

19.8

37.4%

30.5

46.0%

-35.1%

SUMA

52.9

100.0%

66.2

100.0%

-20.1%

W całym 2016 roku na świecie sprzedano 174,8 miliona tabletów - o 15,6 proc. mniej niż w roku 2015 (207,2 mln). Kolejność wśród największych producentów była taka sama jak w IV kwartale: Apple przed Samsungiem, Amazon.com, Lenovo i Huawei.

CZOŁOWA PIĄTKA SPRZEDAWCÓW TABLETÓW W 2016 r. (MLN SZTUK)

FIRMA

2016 SPRZEDAŻ

2016            UDZIAŁ W RYNKU

2015 SPRZEDAŻ

2015            UDZIAŁ W RYNKU

WZROST SPRZEDAŻY R/R

1. Apple

42.6

24.4%

49.6

23.9%

-14.2%

2. Samsung

26.6

15.2%

33.4

16.1%

-20.5%

3. Amazon.com

12.1

6.9%

6.1

2.9%

98.8%

4. Lenovo

11.1

6.3%

11.2

5.4%

-1.2%

5. Huawei

9.7

5.6%

6.5

3.1%

49.9%

Pozostałe

72.7

41.6%

100.3

48.4%

-27.5%

SUMA

174.8

100.0%

207.2

100.0%

-15.6%

Dołącz do dyskusji: Rynek tabletów w dół. Najbardziej tracą liderzy - Apple i Samsung

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl