Money.pl przed Business Insiderem
Na pozycję lidera zasięgowego wśród serwisów biznesowo-prawnych awansował Money.pl, osiągając dużo większy wzrost niż Business Insider Polska. Mocno zmalała natomiast odwiedzalność Infor.pl oraz sekcji WP.pl o gospodarce i prawie.
W lipcu br. Money.pl (Grupa Wirtualna Polska) odwiedziło 9,95 mln internautów, spędzając średnio po 13 minut i 34 sekundy. Witryna zanotowała 33,5 proc. zasięgu - pokazują wyniki badania Mediapanel opracowane przez Wirtualnemedia.pl.
Business Insider Polska (Ringier Axel Springer Polska) miał natomiast 9,71 mln użytkowników, 32,67 proc. zasięgu oraz 12 minut i 4 sekundy przeciętnego czasu korzystania. W tej ostatniej statystyce poziom 10 minut przekroczył jeszcze Bankier.pl (Bonnier Business Polska) - 3,63 mln odwiedzających (co dało 12,23 proc. zasięgu) spędziło w nim średnio po 11 minut i 57 sekund.
Spośród portali horyzontalnych najpopularniejszą sekcję biznesowo-prawną ma o2.pl (Grupa Wirtualna Polska) - zanotowała 8,59 mln użytkowników, 28,92 proc. zasięgu oraz 4 minuty i 31 sekund przeciętnego czasu korzystania. Na Fakt.pl (Ringier Axel Springer Polska) taka sekcja miała 4,78 mln odwiedzających, 16,11 proc. zasięgu oraz 4 minuty i 12 sekund średniego czasu spędzonego przez internautę, na WP.pl (Grupa Wirtualna Polska) - 3,92 mln użytkowników, 13,2 proc. zasięgu oraz 3 minuty i 24 sekundy średniego czasu korzystania, a na Gazeta.pl (Agora) - 3,75 mln użytkowników, 12,63 proc. zasięgu oraz 5 minut i 8 sekund przeciętnego czasu korzystania.
Oprócz sekcji biznesowo-prawnej WP.pl poziomu 4 minut średniego czasu korzystania nie przekroczyły jeszcze dwie witryny. W serwisie Strefabiznesu.pl (Polska Press) 3,87 mln internautów (13,03 proc. zasięgu) spędziło przeciętnie 3 minuty i 10 sekund, a w części gospodarczo prawnej Spidersweb - 3,48 mln odwiedzających spędziło średnio po 3 minuty i 26 sekund.
Z kolei Infor.pl przyciągnął 3,62 mln użytkowników (co dało 12,2 proc. zasięgu), każdego przeciętnie na 4 minuty i 10 sekund.
Na zmiany wyników w ujęciu miesiąc do miesiąca wpłynęła wprowadzona w badaniu Mediapanel z początkiem lipca aktualizacja metod estymowania zasięgów. Realizujące badanie Gemius i PBI podają, że w wielu przypadkach wpłynęło to na obniżenie wyników w statystykach realnych użytkowników i zasięgu.
Money.pl w porównaniu z czerwcem zyskał 2,22 mln użytkowników (to 28,7 proc. w górę) oraz minutę i 32 sekundy średniego czasu korzystania (12,7 proc.). Dzięki temu po wielu miesiącach wrócił na pozycję lidera, wyprzedzając Business Insider Polska, w którym przy wzroście liczby odwiedzających o 636,3 tys. (7 proc.) przeciętny czas spędzony przez internautę zmalał o 16 sekund (2,2 proc.).
W sekcji gospodarczo-prawnej o2.pl liczba internautów wzrosła o 1,49 mln (21 proc.), a średni czas korzystania zmalał o sekundę (0,4 proc.). Strefabiznesu.pl osiągnęła wzrost o 335,8 tys. użytkowników (9,5 proc.) i 8 sekund przeciętnego czasu korzystania (4,4 proc.), Bankier.pl - o 7,6 tys. internautów (0,2 proc.) i 15 sekund średniego czasu korzystania (2,1 proc.), a część biznesowo-prawna Spidersweb - o 154,4 tys. użytkowników (4,6 proc.) i 18 sekund przeciętnego czasu (9,6 proc.).
Za to w analogicznej sekcji WP.pl ubyło 777,1 tys. internautów (16,5 proc.) oraz minuta i 26 sekund średniego czasu korzystania (29,7 proc.), a na Infor.pl - 857,6 tys. użytkowników (19,1 proc.) i 15 sekund przeciętnego czasu spędzonego przez internautę (2,1 proc.).
Dział biznesowo-prawny Gazeta.pl stracił 465,4 tys. użytkowników (11 proc.), a średni czas korzystania z niego wydłużył się o 6 sekund (2 proc.).
Dołącz do dyskusji: Money.pl przed Business Insiderem