Dwie trzecie polskich internautów na Messengerze i WhatsAppie
Zdecydowanie najpopularniejszymi komunikatorami internetowymi w Polsce są Messenger i WhatsApp, należące do Meta Platforms. Na Discordzie polscy użytkownicy spędzają dużo więcej czasu niż w komunikatorach Google’a i Microsoftu.
Według badania Mediapanel w listopadzie 2024 roku z Messengera skorzystało 20,96 mln użytkowników (czyli 70,57 proc. wszystkich internautów w naszym kraju), spędzając tam średnio po 7 godzin, 18 minut i 16 sekund. Natomiast WhatsApp przyciągnął 17,56 mln internautów (59,13 proc. zasięgu), każdego przeciętnie na 3 godziny, 20 minut i 12 sekund.
Z pozostałych komunikatorów w czołowej dziesiątce jeszcze tylko Discord przekroczył dwie godziny średniego czasu korzystania. Odwiedziło go 4,45 mln internautów (15 proc. zasięgu), spędzając przeciętnie po 2 godziny, 13 minut i 54 sekundy.
CZYTAJ TEŻ: Facebook przekroczy reklamowo kolejny próg. Ilu ma użytkowników?
Komunikatory Google’a, na czele z Google Meet, zanotowały 14,69 mln użytkowników, 49,46 proc. zasięgu oraz godzinę, 25 minut i 59 sekund średniego czasu korzystania, zaś te należące do Microsoftu (głównie Teams) - 2,89 mln odwiedzających, 9,73 proc. zasięgu oraz 49 minut i 46 sekund średniego czasu.
Na prawie dwie godziny przyciągał każdego użytkownika Telegram. 2,76 mln internautów (9,31 proc. zasięgu) spędziło tam przeciętnie po godzinę, 52 minuty i 20 sekund.
Dalsze komunikaty zanotowały po mniej więcej godzinie średniego czasu korzystania. W Zoomie każdy z 1,58 mln internautów (5,33 proc. zasięgu) spędził przeciętnie godzinę, 4 minuty i 42 sekundy. Signal miał 1,16 mln użytkowników, 3,92 proc. zasięgu oraz 47 minut i 23 sekundy średniego czasu korzystania, Click Meeting - 1,01 mln odwiedzających, 3,41 proc. zasięgu oraz 52 minuty i 33 sekundy przeciętnego czasu, zaś Viber - 934,4 tys. użytkowników, 3,15 proc. zasięgu oraz godzinę, 5 minut i 24 sekundy przeciętnego czasu.
Miesiąc do miesiąca Messenger zyskał 370,2 tys. użytkowników (1,8 proc.), natomiast średni czas spędzony przez każdego zmalał o 21 minut i 7 sekund, czyli 4,6 proc. Na WhatsAppie przy wzroście liczby odwiedzających o 529,9 tys. (3,1 proc.) przeciętny czas skrócił się o 7 minut i 41 sekund (3,7 proc.).
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
Natomiast komunikatory Google’a straciły 691,9 tys. użytkowników (4,5 proc.), a średni czas spędzony przez każdego zmalał o 3 minuty i 3 sekundy (3,4 proc.). Te należące do Microsoftu zanotowały spadek liczby odwiedzających o 327,4 tys. (10,2 proc.) i spadek przeciętnego czasu korzystania o równe 8 minut (19,1 proc.), zaś Zoom - spadek o 271 tys. użytkowników (14,6 proc.) oraz wydłużenie się średniego czasu o 17 minut i sekundę (35,7 proc.).
Jako jedyny wzrosty w obu statystykach osiągnął Telegram: przybyło w nim 182,7 tys. internautów (7,1 proc.), a przeciętny czas spędzony przez każdego zwiększył się o minutę i 20 sekund (1,2 proc.).
Z kolei Click Meeting i Viber zanotowały niewielkie spadki liczby użytkowników, ale na pierwszej platformie średni czas korzystania wzrósł o 14 minut i 25 sekund (37,8 proc.), a na drugiej o 13 minut i 23 sekundy (25,7 proc.).
CZYTAJ TEŻ: Facebook ma się wziąć za walkę z oszustwami. „Nie odpuścimy tematu”
Dołącz do dyskusji: Dwie trzecie polskich internautów na Messengerze i WhatsAppie