SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Mediacap zmniejszył stratę, wpływy 12 proc. w górę

W pierwszym kwartale br. holding marketingowo-badawczy osiągnął wzrost przychodów o 11,9 proc. do 30,16 mln zł, a jego strata netto zmalała z 3,02 mln zł do 833 tys. zł.

Jacek Olechowski, prezes i większościowy akcjonariusz Mediacapu Jacek Olechowski, prezes i większościowy akcjonariusz Mediacapu

W ujęciu like-for-like, czyli bez uwzględnienia przejęć zrealizowanych w ciągu roku, przychody Mediacapu zwiększyły się o 7,1 proc.

Wynik EBITDA poszedł w górę ze 155 tys. zł straty do 518 tys. zł zysku, strata operacyjna zmniejszyła się z 1,42 mln zł do 445 tys. zł, a strata netto - z 3,02 mln do 833 tys. zł.

- To solidny wynik zważywszy, że porównujemy się z I kwartałem 2020, który w znacznej mierze był okresem jeszcze przed-pandemicznym - do pracy zdalnej przeszliśmy bowiem w połowie marca ubiegłego roku - komentuje zarząd Mediacapu w liście do akcjonariuszy.

Pion LTTM zajmujący się influencer marketingiem osiągnął wzrost przychodów z 11,68 do 17,73 mln zł, a strata netto zmalała z 357 do 231 tys. zł. W ujęciu like-for-like wpływy zwiększyły się o 29,8 proc.

- Zgodnie z oczekiwaniami, waga tego segmentu w naszych przychodach konsekwentnie rośnie i dla ostatnich 12 miesięcy wynosi już 50 proc. Fakt, iż nasza sieć odpowiada za blisko 12 proc. całkowitej oglądalności YouTube w Polsce a obecnie dołącza coraz więcej twórców z Bułgarii, Rumunii, Niemiec i Grecji oraz zwiększone zainteresowanie wydatkami na influencer marketing i klientów (m.in. dzięki sukcesowi twórców z kolektywu Ekipa) powoduje, że oczekujemy dalszych wzrostów sprzedaży i zysków LTTM w kolejnych kwartałach - opisuje zarząd Mediacapu.

W drugiej połowie maja holding za 4,2 mln zł kupił dalsze 18,43 proc. udziałów LTTM.

Grupa Freundschaft z lepszą rentownością, IQS cierpi w epidemii

Obejmująca agencje marketingowe Grupa Freundschaft (do marca br. działająca pod marką Grupa S/F) zanotowała spadek przychodów z 11,62 do 10,47 mln zł. Jej wynik netto poszedł w górę z 929 tys. zł straty do 512 tys. zł zysku.

- Dzięki lepszej strukturze sprzedaży (mniej eventów, więcej kompleksowych kampanii) i bardziej sprawnej strukturze, przy niższej sprzedaży udało nam się osiągnąć w tym segmencie 1,1 mln PLN zysku EBITDA (wobec 0,1 mln PLN rok temu). Również w tej części biznesu oczekujemy poprawy wyników w kolejnych kwartałach - komentuje zarząd Mediacapu.

W marcu poinformowano, że spółka zależna Mediacap za 270 tys. euro przejmuje 25 proc. udziałów agencji reklamowej Scholz & Friends Warszawa, stając się jej jedynym właścicielem.

Natomiast przychody firmy badawczej IQS zmniejszyły się z 3,88 do 3,19 mln zł, a jej strata netto z 1,01 do 1,11 mln zł. - Nasz segment badawczy (IQS) pozostaje jeszcze pod silnym wpływem pandemii, która przyczynia się do mniejszej liczby badań face-to-face i zmniejszenia wydatków klientów (m. in. pod kątem gotowych raportów) - tłumaczy zarząd Mediacapu.

- Warto zauważyć, że w IQS utrzymujemy wysoką bazę kosztów stałych szykując się na zwiększoną koniunkturę w drugiej połowie roku, kiedy spodziewamy się wzmożonych „po-pandemicznych” potrzeb badawczych. Choć więc przejściowo nasze koszty są wyższe, to przyniesie nam to korzyści w średnim okresie - zapewnił.

Koszty operacyjne Mediacapu wzrosły znacznie słabiej od przychodów - o 6,6 proc. do 30,44 mln zł. Wydatki na usługi obce zwiększyły się z 21,07 do 24,36 mln zł, a na wynagrodzenia - zmalały z 4,9 do 3,73 mln zł.

- W 2021 rok pozytywnie weszliśmy zarówno w dwóch największych obszarach naszej działalności, a nieco dłużej będziemy musieli poczekać na odbudowę jedynie w najmniejszym z naszych segmentów - IQS - podsumował zarząd Mediacapu.

Mediacap jest notowany na rynku głównym warszawskiej giełdy. We wtorek przed południem za akcję firmy płacono 2,53 zł, co dawało kapitalizację w wysokości 47,61 mln zł.

Większościowym akcjonariuszem spółki jest jej prezes Jacek Olechowski, ma walory stanowiące 52,08 proc. kapitału.

W ub.r. Mediacap zanotował spadek przychodów sprzedażowych o 7,6 proc. do 122,58 mln zł, a jego wynik netto poszedł w górę z 3,22 mln zł straty do 2,48 mln zł zysku.

Dołącz do dyskusji: Mediacap zmniejszył stratę, wpływy 12 proc. w górę

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl