Media Markt ze spadkiem przychodów mimo wzrostu sprzedaży online
Przychody sprzedażowe niemieckiej spółki Ceconomy, właściciela sieci elektromarketów Media Markt, spadły w skali roku o 1,8 proc., do 20,8 mld euro w roku finansowym 2019/20. Sprzedaż online wzrosła w tym okresie o ponad 40 proc.
Jak informuje Ceconomy, na wynikach Grupy w całej Europie Wschodniej odbiły się negatywnie wyniki sprzedaży Media Markt Polska, co firma tłumaczy spadkiem rozwoju gospodarczego i silną konkurencją.
W Polsce liczba sklepów Media Markt spadła rok do roku z 90 do 88 na koniec września br., a zatrudnienie (w przeliczeniu na pełne etaty) zmalało z 4 065 osób do 3 680 w roku 2019/20.
Spółka podaje ponadto, że w IV kwartale roku finansowego 2019/20 r. EBIT w Europie Wschodniej spadł o 18 mln euro do -19 mln euro (IV kw. 2018/19: –1 mln EUR). Według Ceconomy wpłynął na to głównie spadek zysków Media Markt w Polsce, co wynika z negatywnego trendu marż.
W 14 krajach liczba sklepów Ceconomy spadła o 22, do 1023 placówek na koniec września br.
Firma podaje, że spadek sprzedaży w sklepach stacjonarnych, wynikający z ich czasowego zamknięcia z powodu pandemii udało się częściowo zrekompensować sprzedażą internetową, która w omawianym okresie wzrosła o 44,1 proc., do 4,2 mld euro i stanowiła 20,2 proc. całkowitej sprzedaży (rok 2018/19: 13,7 proc.).
W sierpniu pojawiły się informacje o tym, że spółka Ceconomy planuje oszczędności, w wyniku których pracę może stracić ok. 3,5 tys. osób.
Od kilku miesięcy Media Markt w Polsce reklamuje się spotami z udziałem gwiazdy disco polo,Zenka Martyniuka. W ocenie ekspertów od strategii marketingowej jest on skuteczniejszym ambasadorem marki niż Cleo w reklamach konkurencyjnej sieci Media Expert.
Dołącz do dyskusji: Media Markt ze spadkiem przychodów mimo wzrostu sprzedaży online