Marki wolą Instagram od Snapchata
Instagram jest wykorzystywany niemal przez wszystkie marki na świecie. Gorzej wygląda sytuacja w przypadku Snapchata.
W IV kwartale 2015 r. i I kwartale 2016 r. firma L2 Think Tank przeanalizowała w serwisach Instagram i Snapchat ponad 1 milion postów oraz blisko 2 miliardy interakcji od 879 marek z całego świata.
Okazało się, że Instagram jest szeroko wykorzystywany przez marki z każdej branży. Przykładowo 100 proc. marek samochodowych jest obecnych w tym serwisie. Wysoką penetrację zanotowano też w takich sektorach jak moda, zegarki i biżuteria, czy podróże.
Zdecydowanie mniejszą popularnością cieszy się Snapchat, gdzie swoje konto ma tylko 25 proc. marek samochodowych oraz zaledwie 13 proc. marek z branży podróżniczej. Lepiej jest w takich sektorach jak activewear czy moda.
Snapchat jest z kolei wyraźnie częściej wykorzystywany od Instagrama do publikacji postów. Przykładowo marki z branży elektroniki użytkowej na Snapchacie umieszczają średnio 39 postów tygodniowo, podczas gdy na Instagramie tylko 6. Podobne proporcje zaobserwowano w każdym sektorze z wyjątkiem handlu.
Dołącz do dyskusji: Marki wolą Instagram od Snapchata