Mariusz Puzynowicz dyrektorem sprzedaży w Grupie HRlink
Mariusz Puzynowicz we wrześniu objął stanowisko dyrektora sprzedaży Grupy HRlink (Agora). W ramach swoich obowiązków nadzoruje działania sprzedażowe i marketingowe marek HRlink i Goldenline.
W związku z rozwojem i zwiększeniem skali działań, od września 2021 roku dyrektorem sprzedaży w Grupie HRlink jest Mariusz Puzynowicz. To nowo utworzone stanowisko. Puzynowicz nadzoruje pracę działów sprzedaży w HRlink i Goldenline, a także zarządza zespołami ds. digital commerce i content marketingu.
„Dzięki synergicznemu połączeniu dwóch naszych marek HRlink i Goldenline możemy jeszcze skuteczniej wspierać HR-owców i firmy w prowadzeniu działań związanych z pozyskiwaniem i wdrażaniem pracowników, a także rozwojem marki pracodawcy. Żeby efektywniej wykorzystywać potencjał naszych zespołów sprzedażowych i marketingowych, wprowadziliśmy nowe stanowisko dyrektora sprzedaży” – mówi cytowany w komunikacie Arkadiusz Kuchto, prezes zarządu HRlink i Goldenline.
Mariusz Puzynowicz to menedżer z prawie 15-letnim stażem w zarządzaniu działami sprzedażowymi. Zdobywał doświadczenie, kierując sprzedażą w takich firmach, jak Otomoto.pl, Groupon, Europejski Fundusz Leasingowy czy Raiffesen Bank Polska. Jak podkreśla Agora, posiada wszechstronną wiedzę na temat budowania i zarządzania zespołami sprzedażowymi w strukturze rozproszonej, a także wprowadzania nowych rozwiązań na rynek oraz funkcjonowania segmentu e-commerce.
HRlink sp. z o.o. i Goldenline sp. z o.o. oferują rozwiązania HR Tech wspierające digitalizację zespołów i procesów HR związanych z rekrutacją, selekcją i onboardingiem oraz rozwój kariery i kompetencji Polaków. W skali miesiąca korzystają z nich ponad 3 miliony użytkowników.
Obecnie trwa proces integracji obu platform, który według Agory ma pozwolić stworzyć komplementarne i unikatowe rozwiązanie biznesowe w obszarze zarządzania zasobami ludzkimi w Europie Środkowej. HRlink jest dwukrotnym laureatem nagrody Deloitte Technology Fast 50 Central Europe – w 2018 i 2019 roku.
Głównym udziałowcem HRlink i Goldenline jest Agora SA.
Wiosną ub.r. Agora zapowiedziała zwolnienia grupowe w spółce zależnej Goldenline. Po konsultacjach z pracownikami przeprowadzono program odejść dobrowolnych, w ramach którego z Goldenline pożegnało się 26 pracowników, czyli 80 proc. zespołu spółki.
W Agorze 2,3 tys. etatów, 10 proc. więcej na pensje
Na koniec czerwca br. stałe zatrudnienie w grupie Agora wynosiło 2 287 etatów, o 46 mniej niż rok wcześniej przy wyeliminowaniu efektu obniżenia wymiaru czasu pracy od kwietnia do października ub.r.
Firma zaznaczyła, że zatrudnienie najmocniej zmalało w segmencie prasowym, natomiast wzrost nastąpił w pionie filmowo-książkowym (obejmującym głównie grupę Helios) oraz internetowym.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
Nakłady grupy Agora na wynagrodzenia i świadczenia pracownicze w zeszłym półroczu zwiększyły się rok do roku o 10,3 proc. do 148,7 mln zł. Wzrosły w większości segmentów biznesowych firmy.
W sprawozdaniu zwrócono uwagę, że wpływ na to miała nie tylko obniżka wynagrodzeń i wymiaru pracy w ub.r. - Dodatkowo, w pierwszej połowie 2020 r. wpływ na poziom wynagrodzeń miał brak rezerwy na plany motywacyjne w Grupie oraz zmniejszenie wysokości zmiennego elementu wynagrodzeń uzależnionego od wyników sprzedaży w związku z istotnym ograniczeniem wydatków reklamowych w Polsce - zaznaczono.
W drugim kwartale br. grupa Agora osiągnęła 201,8 mln zł skonsolidowanych przychodów sprzedażowych i 9,9 mln zł straty netto. Zarobiła więcej z reklam, kin Helios oraz sprzedaży „Gazety Wyborczej” i książek.
W pierwszym kwartale br. przychody sprzedażowe grupy Agora zmalały rok do roku o 49,6 proc. do 146 mln zł, a strata netto pogłębiła się z 47,1 do 59,4 mln zł.
Dołącz do dyskusji: Mariusz Puzynowicz dyrektorem sprzedaży w Grupie HRlink