SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Makarony Polskie chcą osiągnąć 25 proc. wolumenu produkcji na polskim rynku w 2010 r.

Spółka Makarony Polskie zamierza osiągnąć w 2010 roku co najmniej 25% łącznego wolumenu produkcji na rynku polskim w stosunku do 15% w 2008 roku, poinformowała spółka w komunikacie.

W komentarzu do wyników za IV kw. 2009 r. spółka podała także, że zakończenie procesu reorganizacji grupy oraz pełne wykorzystanie mocy produkcyjnych spowoduje osiągnięcie marży EBITDA na poziomie około 10% w 2010 roku, a w kolejnych okresach przewidywany jest dalszy wzrost rentowności.

Jednostkowa rentowność EBITDA wyniosła 7,34% w IV kw. 2009 r. wobec 1,98% rok wcześniej. Rentowność netto sprzedaży sięgnęła 1,85% wobec 0,39% rok wcześniej.

Na wyniki finansowe w kolejnych kwartałach największy wpływ będzie miał wzrost sprzedaży w grupie, wynikający z przeprowadzonych inwestycji oraz zawartych i negocjowanych obecnie kontraktów dotyczących makaronów i dań gotowych.

"Wzrost sprzedaży zaplanowany jest we wszystkich kanałach dystrybucji produktów grupy: w handlu nowoczesnym, tradycyjnym jak i w ramach eksportu. Pozyskane kontrakty handlowe zapewnią spółce Makarony Polskie sprzedaż produktów makaronowych na poziomie zbliżonym do pełnego wykorzystania mocy produkcyjnych (80% mocy nominalnych)" - podano w raporcie.

Przychody ze sprzedaży grupy wyniosły 30,9 mln zł w IV kw., co oznacza wzrost o 38% r/r. Na rynek krajowy przypadło 92% przychodów (28,5 mln zł). W całym roku przychody sięgnęły 117,6 mln zł wobec 88,75 mln zł w 2008 r.

W IV kwartale 2009 w handlu tradycyjnym sprzedaż była niższa o 8% r/r. Jednocześnie w handlu sieciowym sprzedaż wzrosła o 36% r/r i wyniosła ponad 14,7 mln zł.

Wartość sprzedaży produktów pod marką Stoczek wyniosła ok. 2,3 mln zł w IV kw. i była wyższa o 0,4 mln zł, tj o 21% licząc rok do roku.

Spółka spodziewa się, że stabilizacja cen surowców, a szczególnie pszenicy, która miała miejsce w 2009 r. utrzyma się w kolejnych kwartałach i zapewni przewidywalność kosztów wytworzenia.

Koszty wytworzenia wyniosły 21,77 mln zł w IV kw. wobec 16,71 mln zł rok wcześniej, a po czterech kwartałach 2009 r. wzrosły do 80,50 mln zł wobec 66,97 mln zł rok wcześniej.

Zysk netto grupy Makarony Polskie wyniósł 2,23 mln zł po czterech kwartałach 2009 r. wobec straty wysokości 2,72 mln zł rok wcześniej. W samym IV kw. zysk wyniósł 0,43 mln zł w porównaniu z 0,59 mln zł straty rok wcześniej.
 

Dołącz do dyskusji: Makarony Polskie chcą osiągnąć 25 proc. wolumenu produkcji na polskim rynku w 2010 r.

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl