SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Skokowy wzrost oglądalności Canal+ Family na „jedynce” na liście kanałów Canal+

Canal+ Family po pierwszym tygodniu emisji na tzw. „jedynce” na dekoderach Canal+ miał średnio 0,11 proc. udziału w rynku, podczas gdy w tygodniu poprzedzającym było to 0,04 proc. Przesunięcie TVN z pozycji pierwszej na piątą nie miało wyraźnego wpływu na wyniki stacji.

W środę, 10 sierpnia nastąpiły duże zmiany w EPG na dekoderach Canal+. Między innymi na pierwszej pozycji zamiast TVN (stacja to miejsce zajmowała od lat) umieszczony został kanał Canal+ Family, który jednocześnie dostępny jest dla wszystkich abonentów platformy. Z kolei TVN spadł na miejsce piąte.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę

Średni dobowy udział Canal+ Family po pierwszym tygodniu obecności (tj. od 10 do 16 sierpnia) na pierwszej pozycji listy kanałów Canal+ w ujęciu całorynkowym w grupie 4+ wyniósł 0,11 proc. - wynika z udostępnionej portalowi Wirtualnemedia.pl analizy Media Context, opartej na danych Nielsen Audience Measurement.

Stacja zwiększyła oglądalność o 220 proc.

W tygodniu poprzedzającym zmiany (od 3 do 9 sierpnia) stacja Canal+ Family miała 0,04 proc. udziału. Porównując dane ze sobą wynika, że stacja po otrzymaniu „jedynki” w Canal+ zwiększyła rynkowy udział o 220 proc.

Skokowy wzrost udziału nastąpił w dniu wejścia na pozycję numer jeden u operatora. 9 sierpnia kanał miał 0,03 proc. udziału, a dzień później było to 0,16 proc.

Z kolei spadek pozycji EPG stacji TVN nie miał wyraźnego wpływu na oglądalność stacji. Od 3 do 9 sierpnia TVN nadawany na pierwszej pozycji miał średnio 6,15 proc. udziału, a od 10 do 16 sierpnia - kiedy stację dostępna na miejscu piątym w dekoderze - było to 6,09 proc.

Wyraźne wzrosty zanotowały również inne kanały Canal+, które od 10 sierpnia dostępne są na wyższej pozycji. Canal+ Premium awansujący z miejsca dziewiątego na drugie zwiększył wynik z 0,19 proc. do 0,31 proc. udziału. W przypadku Canal+ Domo było to z 0,11 proc. do 0,14 proc. (awans z lokaty 23. na 3.), a Canal+ Kuchnia - z 0,10 proc. do również 0,14 proc. (awans z lokaty 24. na 4.)

„Chwila minie, nim widzowie „nauczą” się nowych pozycji danych kanałów”

Ważną zmianą w pozycjach dekoderów Canal+ było również m.in. przesunięcie kanałów AXN White, AXN Black i AXN Spin HD z miejsc 193-195 na 291-293. Działanie spowodowało spadek udziału AXN Black w analizowanych okresach z 0,11 do 0,09 proc. Wynik AXN White zmalał z 0,10 proc. do 0,07 proc., z kolei udział AXN Spin HD zwiększył się z 0,02 proc. do 0,03 proc.

- Moim zdaniem jest to niefortunny okres do porównań zwłaszcza w przypadku kanałów Canal+, ponieważ porównujemy okres kiedy nie grały ligi piłki nożnej (m.in. liga hiszpańska) z okresem, kiedy rozgrywki wystartowały. W znacznym stopniu mogło to wpłynąć na wyniki - komentuje portalowi Wirtualnemedia.pl Maciej Rzeżuchowski, wiceprezes zarządu w Media Context. - Ponadto miejsce stacji na dekoderze to przyzwyczajenie, więc dzisiaj pewnie ludzie nerwowo szukają nadal swoich dotychczasowo ulubionych stacji. Chwila minie, nim „nauczą” się nowych pozycji danych kanałów - dodaje.

Canal+ Family nadaje od niemal 10 lat

Stacja Canal+ Family została uruchomiona w 2013 roku. Przez wiele lat była oferowana tylko razem z pozostałymi kanałami filmowymi i sportowymi Canal+. Od kilku miesięcy platforma cyfrowa udostępnia ją abonentom posiadającym nawet najtańszy pakiet Entry+ (15 zł miesięcznie). W Canal+ Family można znaleźć m.in. programy dokumentalne znane z Planete+, Canal+ Kuchnia czy Canal+ Domo („Polska z góry”, „Remont w 48h”, „Ugotuj mi mamo!”), seriale komediowe („The Office”, „Planeta singli”), starsze filmy („Grand Budapest Hotel”), seriale animowane („Tomek i przyjaciele”, „Zwierzaki-przebieraki”) i transmisje sportowe (np. Turniej WTA w Toronto).

W rozmowie z portalem Wirtualnemedia.pl Piotr Kaniowski, rzecznik prasowy Canal+ kilka dni temu informował, że Canal+ Family dzięki zmianie będzie dostępny dla wszystkich abonentów satelitarnych Canal+, którzy nie posiadali do tej pory kanału w swojej ofercie. - W ten sposób szersza grupa naszych abonentów otrzyma dostęp do emitowanych na kanale filmów, seriali, dokumentów, programów dla najmłodszych oraz wydarzeń sportowych z jakościowych bibliotek Canal+ - informował.

Dołącz do dyskusji: Skokowy wzrost oglądalności Canal+ Family na „jedynce” na liście kanałów Canal+

8 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Gie
Ja to bym chętnie zobaczył zestawienie oglądalności ze względu na dostawcę. Czy np. abonenci Polsat Box mają inne preferencje niż abonenci Canal+? Albo czy w kablówkach wolą inne programy niż w platformach satelitarnych?
odpowiedź
User
Obywatel
Dziadostwo porobili z tymi programami, wcześniej zmieniając na nieczytelne i nieintuicyjne menu programu, słabo, czelam aż umowa się skończy i odchodzę
odpowiedź
User
B.S.
Ten tekst jest na serio?
odpowiedź