Liczba nowych handlowych projektów komercyjnych spadnie do 600-700 rocznie
Liczba realizowanych handlowych projektów komercyjnych w Polsce spadnie z 1000 w 2010 roku do 600–700 rocznie w kolejnych pięciu latach, wynika z wypowiedzi dyrektor RegioPlan Consulting, Hanny Bomby–Wilhelmi, podczas konferencji CEE Real Estate 2010.
"W 2008 roku w Polsce realizowanych było 1650 handlowych obiektów komercyjnych – galerii, centrów handlowych czy parków outletowych. Obecnie ich liczba spadła do 1000, a oczekujemy że w kolejnych pięciu latach spadnie do 600-700 rocznie" - powiedziała Hanna Bomba–Wilhelmi.
Dodała, że rosnące nasycenie rynku będzie stało za spadkiem dynamiki realizowanych projektów.
"Teraz czynnikiem sukcesu obiektów będzie ich jakość i koncentracja, nie na inwestorze, instytucji finansującej czy najemcy, ale przede wszystkim na kliencie" – dodała dyrektor RegioPlan Consulting.
W Polsce nasycenie projektami komercyjnymi wynosi obecnie średnio 150 tys. m kw na 1 tys. mieszkańców. Tymczasem w Warszawie ten wskaźnik przekroczył 500 tys. m kw. na 1 tys. mieszkańców.
Dołącz do dyskusji: Liczba nowych handlowych projektów komercyjnych spadnie do 600-700 rocznie