Które media najlepsze dla reklamy samochodów?
Producenci samochodów wprowadzają w swoich tradycyjnych modelach marketingowych. Coraz większą część swoich pieniędzy przeznaczają na cyfrową reklamę.
Z badania przeprowadzonego przez firmę BIGresearch wynika, że 17,5 procenta klientów General Motors twierdzi, że wpływ na kupno samochodu ma w ich przypadku telewizja. Tymczasem w 2006 roku koncern przeznaczył na reklamę w tym medium aż 40 procent swojego reklamowego budżetu - informuje serwis Marketing Charts.
W tym samym roku Ford wydał na reklamę w prasie codziennej zaledwie 5,9 procenta swojego budżetu, podczas gdy ma ona wpływ na decyzje 16,5 procenta klientów producenta.
Badanie pokazuje, że producenci samochodów również w przypadku internetu wydają zbyt mało pieniędzy na reklamę w porównaniu do wpływu tego medium na decyzje klientów. General Motors dwa lata temu przeznaczył na internet 3,6 procenta swojego reklamowego budżetu, podczas gdy reklama online wpływa na 8,7 procenta jego klientów. Podobne wskaźniki odnotowano w przypadku innych czołowych firm motoryzacyjnych, takich jak wspomniany Ford czy Toyota.
źródło: Marketing Charts
Dołącz do dyskusji: Które media najlepsze dla reklamy samochodów?