Koszt produkcji Kindle Fire wyższy niż cena tabletu
Łączny koszt elementów zastosowanych w tablecie Kindle Fire firmy Amazon wynosi 191,65 dolara - wynika z analizy przeprowadzonej przez firmę badawczą IHS iSuppli.
Uwzględniając koszty produkcji w wysokości 17,98 dolara, całkowity koszt stworzenia tabletu wzrasta do 209,63 dolarów. Tymczasem cena urządzenia to 199 dolarów.
Dodając dodatkowe koszty poza materiałami i produkcją oraz uwzględniając cenę tabletu i spodziewany przychód z cyfrowych treści na jedno sprzedane urządzenie, IHS iSuppli szacuje, że Amazon będzie na każdej sprzedanej sztuce Kindle Fire zarabiać zaledwie 10 dolarów.
>>> Kindle Fire - tablet od Amazona za 199 USD (wideo)
Najdroższe podsystemy w Kindle Fire to ekran z panelem dotykowym (87 dolarów), płyta główna wraz z elementami (70,4 dolara) oraz bateria (18,25 dolara).
Jednocześnie firma badawcza podkreśla, że prawdziwą korzyścią dla Amazona nie będzie sprzedaż samego sprzętu czy cyfrowych treści. Kindle Fire i stymulowany przez tablet popyt ma służyć promocji wszelkiego rodzaju dóbr oferowanych w sklepie online, stanowiących główne źródło wpływów firmy. Wynika to z faktu, że Amazon najwięcej zarabia nie na sprzedaży e-czytników Kindle, e-booków i muzyki, tylko butów, pieluch i innych fizycznych produktów jakie sobie można tylko wyobrazić.
Według analityków, Amazon zdecydował się na unikalny model biznesowy, w ramach którego godzi się ze stratą w segmencie cyfrowych treści i tabletów, gdyż wie, że w ostatecznym rozrachunku i tak mu się to opłaci.
Dołącz do dyskusji: Koszt produkcji Kindle Fire wyższy niż cena tabletu