Sieć kablowa UPC Polska zmieni nazwę na Play
Od roku właścicielem sieci kablowej UPC Polska jest P4, do której należy operator sieci telekomunikacyjnej Play. Z nieoficjalnych informacji Wirtualnemedia.pl wynika, że firma zamierza postawić na jedną markę. W planach jest rebranding UPC Polska na Play, ale nie nastąpi on szybko.
W 2020 roku francuska Grupa Iliad za 9,6 mld zł kupiła sieć komórkową Play. Przed rokiem sfinalizowano z kolei przejęcie UPC Polska od Liberty Global za 7,013 mld zł. W rodzimej Francji firma świadczy usługi telefonii komórkowej, internetu i telewizji pod szyldem Free.
Dostęp do stacji telewizyjnych jest możliwy za pośrednictwem dekodera Freebox. Logicznym jest, że na jedną markę firma zdecyduje się też w Polsce. Pierwszym krokiem ku temu było hasło „UPC przeszło do Play” i towarzysząca temu kampania reklamowa. Z naszych informacji wynika, że ostateczna data rebrandingu nie jest jeszcze znana. Ma on być wprowadzany stopniowo.
- Rozwijamy nasze usługi zarówno pod marką Play, jak i UPC. Co do zasady, decyzje biznesowe komunikujemy oficjalnymi kanałami spółki - komentuje te doniesienia biuro prasowe Play.
Mniejsze wydatki na marketing UPC i przeprowadzka do siedziby Play
Postawienie na markę Play pozwoli na oszczędności. Już teraz po wejściu na stronę internetową UPC, wita nas zarówno logo tej sieci kablowej, jak i operatora telekomunikacyjnego. W lutym informowaliśmy, że po zmianie właściciela UPC Polska o trzy czwarte ograniczyła aktywności reklamowe.
Stało się tak mimo zapewnień, że firma szybko nie zrezygnuje ze znanego w Polsce szyldu. - UPC to marka mocno zakorzeniona w świadomości polskich użytkowników, kojarzy się z szybkim internetem i wysoką jakością usług, a to cel zbliżający nas mocno do siebie - przekonywał wiosną ub.r. Jean-Marc Harion, CEO Play.
Na początku lutego pracownicy UPC Polska przenieśli się z biurowca Spark przy al. Solidarności na warszawskiej Woli do biurowca Neopark na Mokotowie, gdzie siedzibę ma operator Play.
Z informacji portalu Wirtualnemedia.pl wynika, że przeprowadzka dotyczyła kilkuset osób. - Biuro Play jest spore, wszyscy się zmieścili. Praca odbywa się w modelu hybrydowym, każdy ma swoje biurko. Poszczególne działy UPC i Play pracują razem - usłyszeliśmy od pracownika firmy.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
Kilka dni temu Play sfinalizował sprzedaż połowy udziałów spółki, do której wniósł sieć światłowodową UPC Polska. Od francuskiego funduszu private quity InfraVia Capital Partners zainkasował 1,775 mld zł. Sieć obejmuje 3,7 mln gospodarstw domowych. Po transakcji nowy podmiot będzie mógł wynająć światłowody konkurentom UPC. W budynkach, gdzie był tylko ten operator, swoje usługi będą mogły świadczyć na przykład Vectra, Polsat Box, Orange czy T-Mobile.
Bez marki UPC także w innych krajach
Po takich transakcjach, zazwyczaj stawiano na szyld strony przejmującej. Po fuzji Wizji TV z Cyfrą przez chwilę reklamowano platformę cyfrową jako Nowa Cyfra+, żeby później określać ją po prostu Cyfra+. Natomiast po tym jak 10 lat temu właściciel Cyfry+ przejął platformę N, wspólna usługa przez kilka lat funkconowała pod nazwą nc+, a jesienią 2019 roku przemianowano ją na Platformę Canal+. Marka N zniknęła też z nazw stacji wywodzących się z tej platformy - wiosną ub.r. nSport+ zmienił nazwę na Canal+ Sport 5.
Ponad dekadę temu marka Orange zastąpiła Telekomunikację Polską. Jeszcze wcześniej pomarańczową nazwę przyjęła dotychczasowa sieć mobilna Idea.
Nie wiadomo jakie zapisy odnośnie nazwy sieci UPC Polska znajdują się w umowie między Grupą Iliad a Liberty Global. Zdarza się, że w takich porozumieniach jest wyznaczony czas, kiedy ma dojść do rebrandingu.
W 2015 roku operator telekomunikacyjny Telefónica przejął hiszpańską platformę Canal+ i doszło do jej fuzji z Movistar TV, w efekcie na rynku pojawiła się platforma Movistar Plus+. Wtedy zaczęto odchodzić od francuskiej marki Canal+, aby nie płacić koncernowi Vivendi za korzystanie z niej. Rebranding objął wszystkie stacje z szyldem Canal+ wchodzące w skład Movistar Plus+.
Na koniec 2022 roku Play miał prawie 12,8 mln klientów usług mobilnych. Znajomość marki tego operatora jest więc znacznie większa niż UPC Polska, który jako sieć kablowa docierał głównie do mieszkańców większych miast. Na koniec 2021 roku operator kablowy miał 1,57 mln klientów.
Polska nie będzie jedynym krajem, z którego zniknie marka UPC, obecna tu od 2000 roku po przejęciu przez Liberty Global Polskiej Telewizji Kablowej (PTK). W 2018 roku Liberty Global sprzedał sieci kablowe w Niemczech, Czechach, Rumunii i na Węgrzech firmie Vodafone. Obecnie funkcjonują pod szyldem nowego właściciela. W Holandii UPC zmieniła nazwę na Ziggo, a w Szwajcari na Sunrise.
Dołącz do dyskusji: Sieć kablowa UPC Polska zmieni nazwę na Play