Kia z nowym logo i hasłem "Movement that inspires”
Koncern motoryzacyjny Kia wprowadza nowe logo i hasło marki "Movement that inspires”, które mają być początkiem "śmiałej transformacji".
Kia zaprezentowała nowe logo oraz slogan marki, które mają symbolizować "śmiałą transformację" oraz nowe cele. Producent podkreśla, że nowe logo wyraża ambicję marki Kia, która w przyszłości zamierza być liderem branży mobilności, co wpłynie na zmianę niemal wszystkich aspektów jej działalności.
Logo ma być też symbolem nowej wizji marki Kia oraz wartości, które chce oferować klientom poprzez przyszłe produkty i usługi oraz umożliwić im doświadczanie nowych wrażeń. Zgodnie z wcześniejszą zapowiedzią nowe logo przypomina odręczny podpis. Rytmiczna i ciągła linia logo ma świadczyć o tym, że Kia chce inspirować, natomiast jego symetria - o pewności marki w dążeniu do tego celu. Wznoszące linie w logo mają wyrażać z kolei coraz większe ambicje marki oraz to, co oferuje klientom.
- Nowe logo Kia odzwierciedla dążenie marki do tego, aby zostać liderem zmian oraz innowacji – powiedział Ho Sung Song, prezes i dyrektor generalny Kia. - Branża motoryzacyjna przeżywa okres gwałtownych przemian, które Kia zarówno kształtuje, jak i dostosowuje się do nich. Nowe logo jest wyrazem naszego pragnienia do inspirowania klientów w miarę, jak zmieniają się ich potrzeby w zakresie mobilności, a także naszych pracowników, aby potrafili sprostać wyzwaniom, przed którymi stoimy w szybko zmieniającej się branży - dodał.
Nowy cel marki oraz strategia
Oprócz nowego logo, Kia zaprezentowała również nowy brand slogan „Movement that inspires”. Szczegóły dotyczące nowej strategii, jak cel i filozofia marki, a także jej zastosowanie w przyszłych produktach zostaną przedstawione podczas światowego wydarzenia transmitowanego online pt. „New Kia Brand Showcase” 15 stycznia br.
Wprowadzenie nowego logo wynika z długoterminowej strategii biznesowej „Plan S” (gdzie „S” jest skrótem od słowa Shift, oznaczającego zmianę w wolnym tłumaczeniu), zaprezentowanej w 2020 roku. Wynika z niej, między innymi, że Kia ma ambicję być jednym z liderów branży motoryzacyjnej na świecie. Aby to osiągnąć, marka koncentruje się na popularyzacji samochodów elektrycznych oraz na wprowadzeniu szerokiej gamy usług związanych z mobilnością. Kia zamierza dostosować swoje pojazdy i usługi do potrzeb nawet małych grup klientów, a także do specyfiki poszczególnych regionów.
Nie tylko Kia
Kia to kolejna marka samochodowa, która zdecydowała się w ostatnim czasie na zmianę w obszarze brand identity. W marcu 2020 roku nowe logo zaprezentował niemiecki koncern BMW.
W 2019 roku, w związku ze strategią firmy zakładającą rozwój w zakresie elektromobilności i cyfryzacji, identyfikację wizualną odświeżył Volkswagen.
Niedawno nowe logo zaprezentował japoński Nissan oraz Rolls-Royce i Opel.
Dołącz do dyskusji: Kia z nowym logo i hasłem "Movement that inspires”