Twórca Disney+ pomoże zbudować synergię między Discovery+ i HBO Max
Były szef Disney+ Kevin Mayer zostanie konsultantem Discovery do spraw streamingu przed fuzją tego koncernu z WarnerMedia zaplanowaną na połowę 2022 roku. Ma odpowiadać m.in. za synergię między platformami streamignowymi Discovery+ i HBO Max.
Mayer z Disneyem związał się w 1993 roku. Później odszedł z firmy i odpowiadał za internetowe wydanie „Playboya”. W 2005 roku wrócił do Disneya, gdzie pełnił wysokie funkcje. W 2018 został oddelegowany do stworzenia platformy streamingowej Disney+. Jest jednym z ojców jej sukcesu. Obecnie Disney+ ma 110 mln subskrybentów, Amazon Prime Video 200 mln, a Netflix 209 mln. Z analiz Digital TV Research wynika, że w 2026 roku Disney+ może wyprzedzić Netflixa z 284,2 mln subskrypcji.
W maju ub.r. Mayer odszedł z Disneya. Amerykańskie media pisały, że nie mógł znaleźć wspólnego języka z nowym szefem koncernu. Został szefem aplikacji społecznościowej TikTok. Z powodu sporu między chińskimi właścicielami serwisu i amerykańską administracją po trzech miesiącach Mayer odszedł ze stanowiska. Został szefem specjalizującej się w sporcie platformy streamingowej DAZN.
Discovery zatrudni Mayera, aby przyjrzał się przyszłości streamingu w firmie przed planowaną fuzją z WarnerMedia. Dyrektor generalny Discovery David Zaslav przekonuje, że Mayer ma dużą wiedzę o tworzeniu dobrze opakowanych marek streamingowych. „Kevin ma duży mózg” - powiedział Zaslav, żartując z tego, jak Mayer jest zajęty różnymi pracami, w tym jako prezes sportowej platformy DAZN. - Jestem bardzo podekscytowany tym, że wsiada z nami do samochodu - dodał szef Discovery.
20 mln subskrybentów Discovery+
Koncern Discovery poinformował, że jego platforma streamingowa Discovery+ przekroczyła liczbę 20 mln subskrybentów. W III kwartale br. serwis pozyskał dodatkowych 3 mln użytkowników. W Polsce usługa jest dostępna od grudnia ub.r. jako biblioteka w platformie Player. Niedawno Discovery+ pojawiła się m.in. w Kanadzie i na Filipinach. W Europie jej popularność zwiększyły prawa do Letnich Igrzysk Olimpijskich w Tokio.
Choć wynik Discovery+ jest znacznie niższy niż największych platform streamingowych na świecie, to Zaslav wierzy, że wspólnie z HBO Max (WarnerMedia) firma będzie mieć potencjał podobny do Netflixa. HBO Max ma obecnie prawie 70 mln subskrybentów. Szef Discovery spodziewa się synergii po finalizacji fuzji. - Mniej niż połowa subskrybentów Discovery + w USA jest również uważana za klientów HBO Max, „co przy odpowiednim opakowaniu stanowi realną okazję do poszerzenia bazy naszej połączonej oferty” - powiedział. Obie firmy mają się ofertowo uzupełniać. Atutem Warnera są filmy i seriale, a także sport w Ameryce Łacińskiej. Discovery ma z kolei w ofercie treści dokumentalne, dla kobiet i sportowe w Europie dzięki obecności kanału Eurosport w grupie.
W III kwartale br. przychody Discovery wyniosły 3,15 mld dol. To wzrost o prawie 24 proc. w porównaniu z tym samym okresem ub.r. Zysk netto przekroczył 155 mln dol. W Polsce HBO Max wystartuje na początku 2022 roku. Debiut Disney+ spodziewany jest latem przyszłego roku. Na rynku ma pojawić się też platforma SkyShowtime.
Dołącz do dyskusji: Twórca Disney+ pomoże zbudować synergię między Discovery+ i HBO Max