Kaufland wycofuje plastikowe torby, zastępuje je tymi wykonanymi m.in. z papieru
Sieć sklepów Kaufland rezygnuje ze sprzedaży klientom plastikowych foliowych toreb. Zastępuje je zamiennikami wielorazowego użytku wykonanymi m.in. z papieru, bawełny i plecionki.
Klienci robiący obecnie zakupy w sklepach Kaufland mogą przy kasie kupić dwa rodzaje jednorazowych toreb foliowych. Te dostępne będą jednak tylko do wyczerpania zapasów. Kaufland chce z nich całkiem zrezygnować. Zastąpi je wytrzymałymi torbami papierowymi z certyfikatem FSC, torbą na ramię, torbą bawełnianą i ażurową plecionką oraz dużą torbą z tworzywa sztucznego, które w 80 proc. pochodzi z recyklingu (dostępna będzie później).
Kaufland uzasadnia, że wprowadzenie nowych zamienników dla jednorazowych toreb foliowych pozwoli na redukcję 1000 ton plastiku rocznie. Firma chce do 2025 roku zredukować zużycie plastiku przynajmniej o 20 proc., a 100 proc. opakowań marek własnych poddawać recyklingowi.
Detalista zapowiedział też wycofanie jednorazowych, plastikowych sztućców i naczyń z tworzywa sztucznego. Ma je zastąpić zamiennikami z papieru, trzciny cukrowej, drewna i bambusa. Plastikowe słomki do napojów zostaną zastąpione papierowymi.
Wiosną br. centrala sieci w Polsce zdecydowała się zrezygnować z korzystania z butelkowanej wody mineralnej i zaczęła stosować dystrybutory filtrujące.
Kaufland ma obecnie w Polsce 212 marketów i 16 tys. pracowników.
Sieci handlowe ograniczają plastik
Kaufland to kolejna duża sieć detaliczna, która ogranicza w swojej ofercie foliówki. W tym tygodniu Tesco Polska zapowiedziało, że od 1 września w dostawie online zastąpi plastikowe torby papierowymi.
W czerwcu tego roku do swojej oferty torby z papieru wprowadziła największa sieć handlowa w Polsce, Biedronka. W ramach akcji "Dobra Torba" część przychodów ze sprzedaży opakowań przekazuje Bankom Żywności. Torby w połowie są wykonane z papieru pochodzącego z recyklingu.
Auchan w trosce o środowisko i zgodnie z ideą "zero waste" zachęca klientów, by na zakupy przychodzili z własnymi opakowaniami. Jeszcze w tym roku we wszystkich sklepach sieci w Polsce ma zostać wdrożona opcja kupna w opakowaniach klientów owoców, warzyw, produktów z działu "Bazarek", wędlin i serów.
Na podobne rozwiązanie postawił inny francuski detalista - Carrefour Polska. Sieć umożliwia pakowanie do własnych pojemników produktów na wagę. Zachęca też do zakupu owoców i warzyw do swoich woreczków. Ponadto, w ramach zakupów do swoich opakowań, we wszystkich bistro „Smacznie” działających przy hipermarketach Carrefour, można napić się kawy nalanej do własnego kubka wielokrotnego użytku.
Lidl wprowadza na wybranych rynkach europejskich (w Danii i Wielkiej Brytanii) opcję pakowania owoców i warzyw do woreczków wielokrotnego użytku. Na razie nie ma informacji, czy i kiedy taka opcja będzie udostępniona polskim klientom.
Dołącz do dyskusji: Kaufland wycofuje plastikowe torby, zastępuje je tymi wykonanymi m.in. z papieru