SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Katowice mają własny logotyp

Agencja reklamowa Fourtka zaprojektowała logotyp dla Katowic. Kluczowym elementem nowej identyfikacji wizualnej miasta jest logo odwołujące się do kształtu hali widowiskowo-sportowej "Spodek", obiektu, który kojarzy się z miastem zarówno wśród mieszkańców jak i w otoczeniu zewnętrznym.

W logotypie wykorzystano również barwy nawiązujące do specyfiki miasta. Są to kolory: niebieski, zielony oraz żółty. Niebieski określa przestrzeń - Katowice mają największą powierzchnię wśród miast z województwa śląskiego. Kolor zielony symbolizuje tereny zielone i rozwój - blisko 70% powierzchni miasta Katowice pokrywają lasy, a miasto cały czas się rozwija, przykładem są inwestycje w nim realizowane. Żółty to symbolika słońca i bogactwa. Kolor ten ma sprawić, że miasto będzie postrzegane nie tylko jako miejsce bogactwa materialnego, ale również intelektualnego. Uzupełnieniem kształtu graficznego jest specyficzna typografia.

katowice

- W logotypie użyliśmy czcionki bezszeryfowej, która ma wskazywać, że Katowice to "miasto młodych" - mówi Krzysztof Pietrek, dyrektor artystyczny Agencji Reklamowej Fourtka - Stolica województwa kojarzona jest raczej z okręgiem przemysłowym. Lekka czcionka ma zatem wspierać wizerunek Katowic jako miasta nauki, kultury i sportu - dodaje.

Wprowadzenie nowego logotypu to element działań zmierzających do odświeżenia wizerunku miasta. Będzie on używany przy działaniach promocyjnych Katowic.

Dołącz do dyskusji: Katowice mają własny logotyp

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl