Sportowy serwis streamingowy z bezpłatnymi treściami na całym świecie
Niemiecka firma B1 SmartTV zamierza w związku z Mistrzostwami Świata w Piłce Nożnej Kobiet uruchomić serwis streamingowy Sportworld w 190 krajach na całym świecie. Aplikacja platformy na początku ma działać na urządzeniach mobilnych oraz telewizorach Samsung z systemem operacyjnym Tizen.
Sportworld działa już od maja 2022 roku w krajach niemieckojęzycznych. Zapewnia dostęp do treści na żywo, na żądanie, płatnych i bezpłatnych. Firma chce być agregatorem treści sportowych w streamingu.
W Niemczech subskrypcja za 14,99 euro obejmuje m.in. kanały eSport1, Sport1+, SportBild+, Sportdigital Football, European League of Football, Motorvision.TV, Sportdeutschland.TV, ClipMyHorse.TV, fight24 HD, More Than Sports TV, Fitness Nation i EDGEsport.
Ekspansja międzynarodowa nowej platformy
Globalna usługa na początku ma być dostępna tylko po angielsku i niemiecku, ale z czasem pojawią się kolejne wersje językowe. - Dzięki międzynarodowej dostępności aplikacji Sportworld skupimy się na globalnej dystrybucji sportowej - powiedział dr Robert Niemann, dyrektor generalny B1 SmartTV. - Nasza platforma zapewnia fanom łatwy dostęp do niezrównanej wcześniej różnorodności treści sportowych - dodał.
Walorem aplikacji ma być EPG (elektroniczny przewodnik po programach) z bieżącymi i zapowiadanymi wydarzeniami sportowymi w ofercie różnych dostawców. Treściom wideo mają towarzyszyć interaktywne serwisy tworzone we współpracy z nadawcami, ligami, stowarzyszeniami, klubami i samymi sportowcami. Część treści ma być oferowanych za darmo, inne w ramach płatnej subskrypcji. Użytkownicy spoza krajów niemieckojęzycznych będą mogli przetestować usługę przez trzy miesiące za darmo. W 50 krajach serwis ma oferować ponad 50 kanałów.
Problemy sportowych serwisów streamingowych
Ekspansja międzynarodowa platformy zbiega się z problemami Viaplay. Choć w II kwartale przychody serwisu były o 16 proc. większe niż przed rokiem (4,6 mld koron szwedzkich), to firma odnotowała 6,5 mld straty operacyjnej i 5,9 mld straty netto. Poza Skandynawią liczba subskrybentów platformy w ciągu ostatniego kwartału zmniejszyła się z 2,9 mln do 2,56 mln, choć nad Wisłą nieco się zwiększyła.
Platforma zakończy działalność w krajach bałtyckich (Litwa, Łotwa, Estonia). W Polsce, Stanach Zjednoczonych, Kanadzie i Wielkiej Brytanii możliwe jest ograniczenie działalności, sprzedaż całego biznesu, wycofanie się lub znalezienie partnera. Firma planuje też zwolnienie ponad 25 proc. pracowników. W dniu zapowiedzi tych zmian, 12 proc. udziałów w Viaplay kupiła grupa Canal+. Viaplay nie jest jedynym serwisem streamingowym ze sportem, który ma problemy. DAZN, który w 2022 roku pozyskał 75 nowych licencji sportowych, odnotował za zeszły rok 2 mld dol.straty.
Na rozwiniętych rynkach coraz większą popularnością cieszą się darmowe kanały sportowe w modelu FAST (bezpłatne stacje w streamingu z reklamami). W grudniu 2022 roku na niemieckiej platformie Waipu.TV ruszył kanał DAZN FAST, natomiast Samsung TV Plus udostępnił stację DAZN FAST+. W ofercie kanałów znajdują się wybrane transmisje z hiszpańskiej La Ligi, włoskiej Serie A, francuskiej Ligue 1, a także Ligi Mistrzów. 16 marca pod nazwą FAST DAZN Rise rozpoczął nadawanie bezpłatny kanał sportowy pokazujący zmagania kobiet.
Dołącz do dyskusji: Sportowy serwis streamingowy z bezpłatnymi treściami na całym świecie