SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

TVN Media zmienia zasady dla reklamodawców. Znamy szczegóły

TVN Media do oferty na 2025 r. wprowadzi kilka nowości, m.in. produkty TVN Max Video i TVN Max CTV Video. Wzrosną też ceny reklam: w pakiecie TVN Max Video o 9-10 proc., a w Premium TV o ok. 6-20 proc. - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. 

fot. Shutterstock.com fot. Shutterstock.com

Biuro reklamy TVN Media opublikuje zasady polityki handlowej obowiązujące w 2025 roku dopiero w I kwartale nadchodzącego roku. Jednak już teraz prowadzi bezpośrednie rozmowy z kontrahentami.

Reguły, które będą wprowadzone w przyszłym roku ujawnia w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Marcin Idzik, dyrektor działu sprzedaży w TVN Media. - W przyszłym roku będziemy kontynuować rozwój naszych zasobów reklamowych, łącząc tradycyjną reklamę linearną z dynamicznie rosnącymi możliwościami wideo cyfrowego - zapowiada Marcin Idzik. 

Nowy produkt - TVN Max Video

Strategia ta opiera się m.in. rozbudowie TVN Max+ do nowego produktu TVN Max Video, który obejmie nie tylko emisję w telewizji linearnej, ale także treści dostępne w ekosystemie cyfrowym na żywo oraz na żądanie, w tym z uwzględnieniem platformy streamingowej Max.

Od marca 2025 roku w ofercie TVN Media pojawi się także dodatkowo produkt TVN Max CTV Video, który umożliwia emisję reklam wyłącznie na dużych ekranach, w technologii Connected TV (CTV). - Równolegle pracujemy nad wprowadzeniem kodów mierzących do naszych produktów TVN Max Video i TVN Max CTV Video. Rozszerzamy też ofertę reklamową video w ramach produktów zasięgowych oraz demograficznych, co pozwoli na bardziej precyzyjne dotarcie do wybranych grup docelowych za pomocą różnych platform video - dodaje nasz rozmówca.

W ramach komunikacji do swoich klientów, TVN Media będzie podkreślać korzyści płynące z zakupu reklamy w modelu cennikowym, która posiada gwarancję emisji również w ekosystemie cyfrowym LIVE. Wszystkie te zmiany mają na celu zwiększenie elastyczności oferty oraz dopasowanie do zmieniających się preferencji współczesnego odbiorcy, który konsumuje treści zarówno w modelu liniowym, jak i nieliniowym.

Podwyżki nawet do 20 proc.

- Postępujące ożywienie gospodarcze, wspierane wzrostem realnych dochodów konsumentów, odblokowaniem funduszy unijnych, dynamiczny wzrost inwestycji oraz relatywnie niskim poziomem zadłużenia firm, stwarza solidne podstawy dla dalszego wzrostu rynku reklamy - zaznacza Marcin Idzik.

W rozmowie z Wirtualnemedia.pl podkreśla, że według prognoz rynek reklamy będzie rozwijał się znacząco szybciej niż cała gospodarka, co otwiera nowe możliwości dla reklamodawców, ale wymaga także dostosowania polityki handlowej do dynamicznie zmieniających się warunków rynkowych. - Inflacja monetarna, przewidywana na poziomie 4-5 proc., również stanowi istotny czynnik wpływający na strategię cenową i planowanie budżetów reklamowych w nadchodzącym roku. Jednocześnie, ograniczona podaż zasobów reklamowych, szacowana na średnio jednocyfrowy spadek, wywołuje presję cenową, co przełoży się na wzrost cen reklam w ramach polityki handlowej TVN Media w 2025 roku w zależności od kategorii produktowej – pakiet TVN MAX Video +9-10 proc., pakiety Premium TV +6-20 proc. - zapowiada szef działy sprzedaży. Zakup cennikowy poddany zostanie z kolei jednocyfrowej inflacji.

TVN Media utrzyma dotychczasowe klastry reklamodawców - jedyną zmianą jest obniżenie progu najwyższego klastra w produktach dziecięcych z 6 mln zł do 5,5 mln zł. 

Nie zostaną natomiast utrzymane poziomy CPP (cost-per-point) – w większości pakietów nastąpi wzrost w zależności od produktu i deklarowanych wydatków klienta. Utrzymane natomiast zostaną grupy targetowe, według których rozliczane są kampanie reklamowe.

Rozwój Total Premium Video

- W 2025 roku skoncentrujemy się na dalszej agregacji kontaktów z widzami/użytkownikami generowanych na wielu ekranach i w wielu kanałach komunikacji. Pozwoli to TVN Media na budowanie spójnych i innowacyjnych ofert reklamowych dla klientów. Stawiamy następny krok w rozwoju oferty Total Premium Video, łącząc kolejne zasoby telewizji linearnej z cyfrowymi i zwiększając tym samym zasięg oraz jakość komunikacji - mówi Marcin Idzik. 

TVN Media, oprócz takich nowości w ofercie, jak TVN Max Video i TVN Max CTV Video planuje także rozszerzenie produktów zasięgowych i demograficznych o cyfrowe zasoby video - produkty te zostaną wzbogacone o cyfrowe treści reklamy wideo, co umożliwi bardziej efektywne dotarcie do wybranych grup odbiorców.

Rozwijane będą także produkty oparte o dane. - Cyfryzacja ekranów TV postępuje w dynamicznym tempie – w ciągu kilku lat aż 80% telewizorów będzie podłączonych do Internetu. To otwiera ogromne możliwości wykorzystania technologii DAI. Obecnie co dziesiąty ekran wspiera tę technologię, w 2027 roku będzie to już ponad połowa urządzeń. Digitalizacja zasobów reklamowych staje się faktem, a skuteczne jej wykorzystanie to klucz do sukcesu w nowym modelu rynku mediowego - zaznacza Marcin Idzik. Dodaje, że TVN Media jest liderem w oferowaniu produktów opartych o dane i technologie, takich jak Addressable TV, DAI OTT czy Reach Boost. 

Dołącz do dyskusji: TVN Media zmienia zasady dla reklamodawców. Znamy szczegóły

10 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Dekielek
Nie oglądam TVN koledzy śmieją telewizorem.
12 7
odpowiedź
User
S1
Nie oglądam telewizji, a rządowej szczególnie
11 9
odpowiedź
User
Sceptyk
Przecież czego nie pokaże Telewizja tego nie ma. Ja mam włączony nontoper. Dzwięk podgłaśniam pod reklamy. Róbcie tak a do czegoś dojdzieta.
1 6
odpowiedź