TVN Media zmienia zasady dla reklamodawców. Znamy szczegóły
TVN Media do oferty na 2025 r. wprowadzi kilka nowości, m.in. produkty TVN Max Video i TVN Max CTV Video. Wzrosną też ceny reklam: w pakiecie TVN Max Video o 9-10 proc., a w Premium TV o ok. 6-20 proc. - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl.
Biuro reklamy TVN Media opublikuje zasady polityki handlowej obowiązujące w 2025 roku dopiero w I kwartale nadchodzącego roku. Jednak już teraz prowadzi bezpośrednie rozmowy z kontrahentami.
Reguły, które będą wprowadzone w przyszłym roku ujawnia w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Marcin Idzik, dyrektor działu sprzedaży w TVN Media. - W przyszłym roku będziemy kontynuować rozwój naszych zasobów reklamowych, łącząc tradycyjną reklamę linearną z dynamicznie rosnącymi możliwościami wideo cyfrowego - zapowiada Marcin Idzik.
Nowy produkt - TVN Max Video
Strategia ta opiera się m.in. rozbudowie TVN Max+ do nowego produktu TVN Max Video, który obejmie nie tylko emisję w telewizji linearnej, ale także treści dostępne w ekosystemie cyfrowym na żywo oraz na żądanie, w tym z uwzględnieniem platformy streamingowej Max.
Od marca 2025 roku w ofercie TVN Media pojawi się także dodatkowo produkt TVN Max CTV Video, który umożliwia emisję reklam wyłącznie na dużych ekranach, w technologii Connected TV (CTV). - Równolegle pracujemy nad wprowadzeniem kodów mierzących do naszych produktów TVN Max Video i TVN Max CTV Video. Rozszerzamy też ofertę reklamową video w ramach produktów zasięgowych oraz demograficznych, co pozwoli na bardziej precyzyjne dotarcie do wybranych grup docelowych za pomocą różnych platform video - dodaje nasz rozmówca.
W ramach komunikacji do swoich klientów, TVN Media będzie podkreślać korzyści płynące z zakupu reklamy w modelu cennikowym, która posiada gwarancję emisji również w ekosystemie cyfrowym LIVE. Wszystkie te zmiany mają na celu zwiększenie elastyczności oferty oraz dopasowanie do zmieniających się preferencji współczesnego odbiorcy, który konsumuje treści zarówno w modelu liniowym, jak i nieliniowym.
Podwyżki nawet do 20 proc.
- Postępujące ożywienie gospodarcze, wspierane wzrostem realnych dochodów konsumentów, odblokowaniem funduszy unijnych, dynamiczny wzrost inwestycji oraz relatywnie niskim poziomem zadłużenia firm, stwarza solidne podstawy dla dalszego wzrostu rynku reklamy - zaznacza Marcin Idzik.
W rozmowie z Wirtualnemedia.pl podkreśla, że według prognoz rynek reklamy będzie rozwijał się znacząco szybciej niż cała gospodarka, co otwiera nowe możliwości dla reklamodawców, ale wymaga także dostosowania polityki handlowej do dynamicznie zmieniających się warunków rynkowych. - Inflacja monetarna, przewidywana na poziomie 4-5 proc., również stanowi istotny czynnik wpływający na strategię cenową i planowanie budżetów reklamowych w nadchodzącym roku. Jednocześnie, ograniczona podaż zasobów reklamowych, szacowana na średnio jednocyfrowy spadek, wywołuje presję cenową, co przełoży się na wzrost cen reklam w ramach polityki handlowej TVN Media w 2025 roku w zależności od kategorii produktowej – pakiet TVN MAX Video +9-10 proc., pakiety Premium TV +6-20 proc. - zapowiada szef działy sprzedaży. Zakup cennikowy poddany zostanie z kolei jednocyfrowej inflacji.
TVN Media utrzyma dotychczasowe klastry reklamodawców - jedyną zmianą jest obniżenie progu najwyższego klastra w produktach dziecięcych z 6 mln zł do 5,5 mln zł.
Nie zostaną natomiast utrzymane poziomy CPP (cost-per-point) – w większości pakietów nastąpi wzrost w zależności od produktu i deklarowanych wydatków klienta. Utrzymane natomiast zostaną grupy targetowe, według których rozliczane są kampanie reklamowe.
Rozwój Total Premium Video
- W 2025 roku skoncentrujemy się na dalszej agregacji kontaktów z widzami/użytkownikami generowanych na wielu ekranach i w wielu kanałach komunikacji. Pozwoli to TVN Media na budowanie spójnych i innowacyjnych ofert reklamowych dla klientów. Stawiamy następny krok w rozwoju oferty Total Premium Video, łącząc kolejne zasoby telewizji linearnej z cyfrowymi i zwiększając tym samym zasięg oraz jakość komunikacji - mówi Marcin Idzik.
TVN Media, oprócz takich nowości w ofercie, jak TVN Max Video i TVN Max CTV Video planuje także rozszerzenie produktów zasięgowych i demograficznych o cyfrowe zasoby video - produkty te zostaną wzbogacone o cyfrowe treści reklamy wideo, co umożliwi bardziej efektywne dotarcie do wybranych grup odbiorców.
Rozwijane będą także produkty oparte o dane. - Cyfryzacja ekranów TV postępuje w dynamicznym tempie – w ciągu kilku lat aż 80% telewizorów będzie podłączonych do Internetu. To otwiera ogromne możliwości wykorzystania technologii DAI. Obecnie co dziesiąty ekran wspiera tę technologię, w 2027 roku będzie to już ponad połowa urządzeń. Digitalizacja zasobów reklamowych staje się faktem, a skuteczne jej wykorzystanie to klucz do sukcesu w nowym modelu rynku mediowego - zaznacza Marcin Idzik. Dodaje, że TVN Media jest liderem w oferowaniu produktów opartych o dane i technologie, takich jak Addressable TV, DAI OTT czy Reach Boost.
Dołącz do dyskusji: TVN Media zmienia zasady dla reklamodawców. Znamy szczegóły