SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Podwyżki nie szkodzą Viaplay: przybyło 325 tys. subskrybentów, większa strata poza Skandynawią

Platforma Viaplay w zeszłym kwartale osiągnęła wzrost liczby subskrybentów o 325 tys. do 7,64 mln, najwięcej zyskała w Holandii i Polsce. Poza Skandynawią nadal przynosi straty, bo inwestuje w prawa sportowe i wchodzi na kolejne rynki.

W ofercie Viaplay są m.in. mecze Premier LeagueW ofercie Viaplay są m.in. mecze Premier League

Viaplay zyskuje klientów przede wszystkim poza Skandynawią, gdzie ich liczba w minionym kwartale zwiększyła się o 211 tys. do 2,905 mln. W sprawozdaniu zaznaczono, że większość wzrostu przypada na Holandię i Polskę, nie podano natomiast, ilu subskrybentów platforma miała w tych krajach na koniec marca.

Na koniec grudnia w Polsce było ich ponad 1,2 mln. Viaplay w sierpniu ub.r. zaczęła transmitować u nas piłkarską ligę angielską (sprzedała Canal+ sublicencję do dwóch meczów z każdej kolejki), a od lutego br. pokazuje wyścigi Formuły 1.

Droższa subskrypcja nie zniechęca

W ostatnich miesiącach Viaplay podniosła opłaty dla subskrybentów w prawie wszystkich krajach. W Polsce miesięczna stawka z początkiem marca poszła w górę z 34 do 55 zł, zapowiedziano to już latem ub.r.

- Wskaźniki rezygnacji klientów pozostają dość stabilne, co pokazuje znaczenie wysokojakościowych, elastycznych pakietów z treściami rozrywkowymi w trudnych gospodarczo czasach - podkreślił w sprawozdaniu Anders Jensen, CEO i prezes Viaplay Group.

Przychody koncernu poza Skandynawią rok do roku poszły w górę ponad siedmiokrotnie - z 91 do 671 mln koron szwedzkich. Przy wzroście kosztów operacyjnych z 396 mln do 1,125 mld koron strata operacyjna pogłębiła się z 305 do 454 mln koron. Firma tłumaczy to inwestycjami z prawa sportowe (m.in. do transmisji Formuły 1), własne produkcje i wchodzenie na kolejne rynki (w zeszłym kwartale platforma zadebiutowała w USA i Kanadzie).

Całoroczna strata ma wynieść 1-1,1 mld koron.

Viaplay z mniejszym zyskiem w Skandynawii

Z kolei w krajach skandynawskich liczba klientów Viaplay zwiększyła się przez kwartał o 114 tys. do 4,738 mln, a wpływy z platformy wzrosły rok do roku o 38,9 proc. do 1,682 mld koron. Wpływy z kanałów linearnych zwiększyły się o 14,6 proc. do 1,313 mld koron, a przychody reklamowe nieznacznie zmalały - o 0,6 proc. do 871 mln.

Marża operacyjna zmniejszyła się z 7,9 do 4,2 proc., a zysk operacyjny - z 256 do 163 mln koron.

Łącznie Viaplay Group osiągnęła w zeszłym kwartale 4,537 mld koron przychodów, po wzroście organicznym o 30,3 proc. rok do roku. Natomiast jej rentowność mocno się pogorszyła: na poziomie operacyjnym z 602 mln koron zysku do 325 mln straty, a na poziomie netto z 483 mln zysku do 325 mln straty. Przy czym wyniki sprzed roku podwyższyło prawie 600 mln koron uzyskane w ramach ugody zawartej z duńskim nadawcą TV 2.

Na koniec br. Viaplay Group planuje mieć ok. 9 mln subskrybentów swojej platformy, z czego ok. 5 mln w Skandynawii i ok. 4 mln w pozostałych krajach.

Organiczny wzrost przychodów (bez wpływu zmian kursów walut i przejęcia Premier Sports) ma wynieść 24-26 proc., a krajach skandynawskich koncern liczby na 1,2-1,35 mld koron zysku operacyjnego.

Dołącz do dyskusji: Podwyżki nie szkodzą Viaplay: przybyło 325 tys. subskrybentów, większa strata poza Skandynawią

14 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
h
Nie no super wyniki. Ciekawe, kiedy się skończy zaplecze finansowe, bo w wyjście na plus nie wierzę.
odpowiedź
User
Xyz
A po co zysk? Spotify co roku powiększa stratę i ma coraz więcej użytkowników. Szwedzi myślą długookresowo o przyszłości za 50 lat, a nie krótkowzrocznie do 10 lat.
odpowiedź
User
szczęśliwy
Ja też tego nie oglądam.
odpowiedź