TVN24 liderem kanałów informacyjnych. Polsat News stracił najwięcej
Liderem oglądalności wśród kanałów informacyjnych w kwietniu było TVN24. Największym wzrostem pochwalić się mogła Telewizja wPolsce.pl, a najwięcej stracił Polsat News. Zerowy udział miał News24 - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.
Średni dobowy udział TVN24 w kwietniu 2023 roku wyniósł 4,72 proc., po spadku względem analogicznego okresu rok wcześniej o 19,45 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, do których dotarł portal Wirtualnemedia.pl.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę
Wiceliderem było TVP Info. Średni miesięczny wynik kanału wyniósł 4,23 proc. (po spadku o 27,07 proc.).
Podium uzupełnia Polsat News. W kwietniu br. kanał miał 1,52 proc. udziału, po spadku względem kwietnia 2022 roku o 29,95 proc. - największym w zestawieniu.
Tuż za podium znalazł się kanał TVP3, którego udział wyniósł 0,92 proc. (do góry o 17,95 proc.).
Z szóstego na piąte miejsce awansował kanał Wydarzenia24. Średni rynkowy udział stacji w kwietniu br. wyniósł 0,62 proc. Stacja względem kwietnia 2022 roku zanotowała spadek o 8,82 proc.
Telewizja wPolsce.pl z największym wzrostem
Największy wzrost w zestawieniu zanotowała Telewizja wPolsce.pl, której wynik zwiększył się o 50 proc. do 0,03 proc. Kanał w zestawieniu był dziewiąty.
Tylko 90 widzów News24
Ostatni w zestawieniu był nowy kanał News24 (uruchomiony przez Astro), który nadaje od marca ub.r. Stację w kwietniu br. śledziło średnio zaledwie 90 widzów.
Największy udział (5,23 proc.) wśród grup kanałów newsowych w kwietniu br. miała Telewizja TVN, mająca w portfolio stacje TVN24 oraz TVN24 BiS i notująca spadek o 20,15 proc. Kanały wyprzedziły anteny newsowe Telewizji Polskiej, których udział zmniejszył się o 21,73 proc. do 5,15 proc. (łączne dane dla TVP Info i TVP3).
Rynek kanałów informacyjnych stopniał o 21 proc.
Łączny rynkowy udział wszystkich dostępnych na rynku stacji informacyjnych w kwietniu 2023 roku wyniósł 12,75 proc. Było to o 21,44 proc. mniej niż w kwietniu 2022 roku. W kwietniu ub.r. stacje newsowe obszernie relacjonowały wydarzenia związane z agresją Rosji na Ukrainę (wojna rozpoczęła się 24 lutego ub.r.), co skutkowało zwiększoną ich oglądalnością.
TVN24 na czele w 16-49
Wśród widzów w grupie komercyjnej (16-49) na pozycji zdecydowanego lidera wśród stacji informacyjnych w kwietniu 2023 roku znalazło się TVN24 z wynikiem 2,91 proc., po spadku o 23,02 proc.
Drugie miejsce zajęło TVP Info. Stacja miała 1,64 proc. udziału, po spadku o 40,15 proc. Udział trzeciego Polsat News wyniósł 0,98 proc. (spadek o 45,86 proc. - największy w zestawieniu).
Spośród grup kanałów informacyjnych liderem wśród widzów w wieku 16-49 lat był też TVN. Stacje tej grupy miały tutaj 3,19 proc. udziału, po spadku o 24,76 proc.
Wszystkie stacje newsowe w tym ujęciu miały 6,76 proc. udziału w rynku, po spadku o 31,79 proc.
Dołącz do dyskusji: TVN24 liderem kanałów informacyjnych. Polsat News stracił najwięcej