SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Internauci wiążą się emocjonalnie z udostępnianymi treściami i markami w social media

Liczba kontaktów utrzymywanych przez social media jest niemal taka sama jak tych utrzymywanych w świecie rzeczywistym, a użytkownicy mediów społecznościowych są emocjonalnie związani z treściami, które udostępniają oraz markami, do których się przyłączają - wynika z badania Universal McCann.

Tegoroczne badanie Wave 8 pokazuje wyraźny trend w komunikacji, świadczący o dojrzewaniu polskich internautów, określany jako one2few zamiast one2many. Liczba regularnie utrzymywanych kontaktów za pomocą mediów społecznościowych nie odbiega obecnie znacząco od liczby kontaktów, które mamy w świecie rzeczywistym. Liczba kontaktów utrzymywanych regularnie w mediach społecznościowych waha się od 1 do 40 (53 proc. wskazań), podobnie zresztą jak w przypadku kontaktów bezpośrednich.

Zgodnie z wynikami badania Wave 8, w Polsce social media często utożsamiane są z Facebookiem, z którego najczęściej korzysta 62,2 proc. ankietowanych. Drugim wymienianym serwisem jest YouTube wymieniany przez 39 proc. badanych. Powoli wzrasta siła mniejszych platform  takich jak: Instagram (3,8 proc.), Pinterest (1,7 proc.), Snapchat (2,2 proc.). Na świecie częstotliwość z ich korzystania jest 2-3 większa, co może świadczyć o wysokim potencjale wzrostu w najbliższym czasie.

Z badania tego wynika też, że postrzeganie marek przez pryzmat prowadzonej przez nie komunikacji w social mediach potrafi w znaczący sposób przyczynić się do poprawy lub pogorszenia ich wizerunku w świecie rzeczywistym.

Wyniki Wave 8 pokazują, że użytkownicy social mediów są emocjonalnie związani z treściami, które udostępniają oraz markami, do których się przyłączają. Różnicę widać w analizie tego, jakie treści lubią, a jakimi się dzielą. To bowiem określa ich wirtualny wizerunek.

Dzielą się zatem najczęściej treściami, które wyrażają ich punkt widzenia, są zabawne i pozwalają rozwijać pasje. Często są to treści o charakterze rozrywkowym, które pozwalają im sprawiać na odbiorcach wrażenie kreatywnych albo takie, dzięki którym zyskują uznanie i akceptację społeczną, a tym samym promują własną osobę. Dzielą się też contentem postrzeganym jako inspirujący lub użyteczny (np. DIY). Wyrażanie swojego zdania jest dla internautów istotne, ale nie jest to dla nich kwestia priorytetowa.

W zależności od kategorii do której przypisana jest marka, internauci są skłonni poszerzyć jej społeczność, aby: zdobywać wiedzę o produktach, nowościach, trendach; budować relacje z innymi dzieląc się treściami i opiniami; dbać o rozwój osobisty podnosząc swoje umiejętności, szczególnie zawodowe; zyskać uznanie i akceptację społeczną poprzez współudział w inicjatywach, które są ich zdaniem fajne; dostać atrakcyjny content, który pozwoli się rozerwać, wypełni czas dając darmową  rozrywkę.

Komunikacja marek może się także sprowadzać do realizowania bieżących zadań kampanii i aktywizowania fanów, np. za pomocą aplikacji, konkursów, przepisów czy zabaw językowych. Cele oraz rodzaj treści udostępnianych przez marki są zależne od ich typu. Konsumenci z kategorii consumer technology doceniają kontent, dzięki któremu zdobywają wiedzę lub który zapewnia im użyteczne wskazówki oraz gdy jest interesujący, kontrowersyjny i inicjuje dyskusję. Branża turystyczna powinna postawić bardziej na inspirowanie i rozwijanie pasji wśród potencjalnych klientów. Natomiast branża alkoholowa dobrze, aby pomagała nawiązywać kontakt z innymi i dostarczała rozrywkowy content.

Coroczne badanie "Wave" jest przeprowadzane zgodnie z tą samą metodologią: uczestnicy samodzielnie wypełniają ankiety dostarczone za pomocą Intuition - opatentowanego systemu badawczego domu mediowego Universal McCann. Zebrane informacje opierają się na danych ilościowych. Badania przeprowadzane są na reprezentatywnej próbie respondentów w wieku od 16 do 54 lat będących aktywnymi użytkownikami internetu (korzystający z tego medium codziennie lub prawie codziennie). Na każdym z rynków, w każdej fali badania bierze udział minimum 500 respondentów. W ostatniej fali badania ("Wave 8") przeprowadzonej w listopadzie 2014 r. przebadano 50 021 respondentów z 65 krajów świata.

Dołącz do dyskusji: Internauci wiążą się emocjonalnie z udostępnianymi treściami i markami w social media

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl