Znane profile o pogodzie zniknęły ostatecznie z sieci
Zgodnie z zapowiedziami 28 lutego zakończyły działalność profile w mediach społecznościowych Centrum Modelowania Meteorologicznego, należącego do Instytutu Meteorologii i Gospodarki Wodnej – Państwowego Instytutu Badawczego.

Jak opisywaliśmy na łamach Wirtualnemedia.pl, profil IMGW PIB Centrum Modelowania Meteorologicznego na Facebooku miał 11 tysięcy polubieni i 37 tys. obserwujących. Publikował wiele prognoz pogody i innych ważnych meteorologicznych danych. Profile IMGW PIB CMM prowadzone były też na TikToku, X, Instagramie, LinkedIn i Bluesky.
W połowie lutego niespodziewanie podano, że profile IMGW PIB CMM znikają z social mediów, „w związku z decyzją niezależną” od ośrodka.
Jak napisał w mediach społecznościowych Jakub Wiech, redaktor naczelny portalu Energetyka24, powodem zamknięcia popularnych profili może być konflikt wewnętrzny w organizacji.
No i konto Centrum Modelowania Meteorologicznego spadło z rowerka.
Tak IMGW pozbywa się swoich wartościowych środków przekazu.
Powód? Według tego, co ustaliłem: konflikt wewnętrzny w Instytucie. pic.twitter.com/lpMnX3njyH— Jakub Wiech (@jakubwiech) February 28, 2025
Z odpowiedzi biura prasowego IMiGW udzielonych naszemu portalowi 19 lutego wynika, że „decyzja o konsolidacji profili to wyraz dbałości o jakość i odpowiedzialność IMGW-PIB za publikowane treści”.
– Treści publikowane dotąd przez Centrum Modelowania Meteorologicznego (CMM) zyskują nową, uporządkowaną przestrzeń w ramach głównego kanału IMGW-PIB. Naszym celem jest wzmocnienie komunikacji, prezentowanie osiągnięć i danych w jednym, spójnym miejscu, zapewniając odbiorcom łatwy dostęp do wiarygodnych, rzetelnych i zweryfikowanych informacji. Nad komunikacją czuwać będzie dedykowany administrator, gwarantując jednolity i profesjonalny przekaz. To kolejny krok w budowaniu silnej marki IMGW-PIB jako źródła rzetelnych danych i analiz, kluczowych dla odbiorców – od instytucji po społeczeństwo – czytamy w oświadczeniu IMGW-PIB przesłanym portalowi Wirtualnemedia.pl
Dołącz do dyskusji: Znane profile o pogodzie zniknęły ostatecznie z sieci
Może mu spada oglądalność i zaczyna się miotać?