Interia, WP.pl i Fakt.pl mocno w górę w informacjach i publicystyce, TVN24.pl ze spadkiem (TOP10)
W listopadzie br. mocno wzrosła liczba internautów stron i aplikacji Interii, WP.pl i Fakt.pl z kategorii informacji i publicystyki, natomiast spory spadek zanotował TVN24.pl. Liderem pozostaje Onet, z nieco mniejszą przewagą nad o2.pl.
Według wyników badania Mediapanel opracowanych przez Wirtualnemedia.pl w listopadzie br. w kategorii informacji i publicystyki ogólnej (czyli bez treści regionalnych i o pogodzie) Onet (Ringier Axel Springer Polska) jako serwis www i aplikacja miał 10,34 mln użytkowników i 34,63 proc. zasięgu.
Kolejne pozycje zajmują portale Grupy Wirtualna Polska, dla których w badaniu uwzględniono tylko ruch na stronach www. o2.pl w obszarze informacyjno-publicystycznym zanotowało 9,36 mln internautów i 31,35 proc. zasięgu, a WP.pl - 8,63 mln internautów i 28,9 proc. zasięgu.
Interia przed Gazeta.pl, Fakt.pl przed SE.pl
TVN24, jako serwis internetowy i aplikację mobilną, w kategorii informacji i publicystyki ogólnej odwiedziło 7,22 mln użytkowników (co dało 24,18 proc. zasięgu), a Interię (Grupa Polsat Interia) - 6,43 mln (21,55 proc. zasięgu).
Nieco powyżej 2 mln odwiedzających miały cztery inne platformy. Gazeta.pl (Agora) zanotowała 6,21 mln użytkowników i 20,81 proc. zasięgu, Fakt.pl (Ringier Axel Springer Polska) - 6,19 mln internautów i 20,74 proc. zasięgu, Radiozet.pl - 6,17 mln użytkowników i 20,66 proc. zasięgu, a RMF24.pl - 6,07 mln internautów i 20,35 proc. zasięgu. Przy dwóch ostatnich witrynach uwzględniono tylko ruch z serwisów www.
Natomiast platformę internetową „Super Expressu” (Grupa ZPR Media), działającą pod marką SE, w obszarze informacyjno-publicystycznym odwiedziło 5,84 mln internautów, co zapewniło 19,55 proc. zasięgu.
Miesiąc do miesiąca zdecydowana większość platform z zestawienia osiągnęła wzrosty. Wszystkie miały łącznie 72,45 mln użytkowników (bez współodwiedzalności), o 4,43 mln więcej niż w październiku (to 6,5 proc. w górę).
Onet w kategorii informacji i publicystyki ogólnej zyskał 62,5 tys. internautów (to 0,6 proc. w górę), a o2.pl - 445,7 tys. (5 proc.). W konsekwencji przewaga pierwszego portalu nad drugim zmalała z 1,36 mln do 980,9 tys.
Interia 26 proc. w górę
Zdecydowanie największy wzrost osiągnęła Interia - o 1,35 mln użytkowników, czyli 26,5 proc. Na WP.pl w obszarze informacyjno-publicystycznym liczba odwiedzających zwiększyła się o 1,11 mln (14,7 proc.), a na Fakt.pl - o 807,1 tys. (15 proc.).
Na RMF24.pl przybyło 485,5 tys. internautów (to 8,7 proc. w górę), na platformie „Super Expressu” - 426,1 tys. (7,9 proc.), a na Gazeta.pl - 143,4 tys. (2,4 proc.).
Spadki zanotowały jedynie platforma internetowa TVN i witryna Radia ZET. W pierwszej liczba użytkowników zmalała o 375,7 tys. (4,9 proc.), a w drugiej o 22,5 tys. (0,4 proc.).
Dołącz do dyskusji: Interia, WP.pl i Fakt.pl mocno w górę w informacjach i publicystyce, TVN24.pl ze spadkiem (TOP10)