IKEA chce być ekspertem od snu, ruszą z kampanią „Save our sleep” (wideo)
IKEA rozpoczyna w Stanach Zjednoczonych kampanię pod hasłem „Save our sleep”. W serii filmów, które powstały we współpracy z National Graographic i agencja Wavemaker (GroupM/WPP) pokazuje, że jest ekspertem od snu.
Cztery filmy, które powstały na potrzeby kampanii, stworzone przez National Geographic z Wavemaker, pokazują różnych ludzi i różne sytuacje dotyczące sny. Pierwszy z nich , „Small Bed Battle”, przedstawia parę osób walczących o miejsce w swoim malutkim łóżku. Narrator w tle relacjonuje to tak, jakby był to dokument. Problem zostaje rozwiązanym po tym, jak para idzie do IKEA i kupuje łóżko odpowiedniej wielkości.
Serial reklamowy będzie emitowany na dedykowanej mikrostronie National Geographic Bedroom Habitats , na Instagramie i na Facebooku. Ich wsparciem będą reklamy display.
Kampania ma również zwrócić uwagę na problem dotyczący Amerykanów – jeden na trzech narzeka, że ma niewystarczająco dużo snu.
Stworzony przez agencję Ogilvy spot telewizyjny „Planet Sleep” pokazuje z kolei, jak wygodne łóżko w sypialni może „uratować zagrożony sen” poprzez wdrożenie prostych i niedrogich rozwiązań, takich jak nowe tańsze materace i ergonomiczne poduszki. Zaczyna się od pokazania zmęczonych ludzi . Cieszą się dopiero, gdy zdają sobie sprawę, że IKEA jest rozwiązaniem ich problemów ze snem.
- W skali globalnej średnia liczba godzin snu znacznie spadła w ciągu ostatnich 50 lat z ośmiu godzin do nieco ponad sześciu na dobę - mówi Joy Kelly, amerykański menedżer ds. mediów w IKEA. - Po latach szeroko zakrojonych badań na temat tego, jak ludzie żyją i śpią w domu i wyciąganiu wniosków do tworzenia naszej oferty wiemy, że IKEA oferuje kompletne rozwiązania do sypialni, które mogą pomóc każdemu w zapewnieniu dobrego snu - dodaje.
Emitowane właśnie filmy są początkiem większej, całorocznej kampanii IKEA mającej na celu walkę ze spadkiem godzin snu w dzisiejszym społeczeństwie. Kampania ta ma pozycjonować szwedzkiego producenta mebli jako tego, który daje nadzieję na lepszy sen.
Dołącz do dyskusji: IKEA chce być ekspertem od snu, ruszą z kampanią „Save our sleep” (wideo)