SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Heinz i Agros Nova walczą o reklamę koncentratów Łowicz

HJ Heinz Polska opublikował ogłoszenia informujące, że reklama konkurencyjnych koncentratów pomidorowych Łowicz wprowadzała odbiorców w błąd. Kontrolująca tę markę firma Agros Nova protestuje, twierdząc, że Heinz bezprawnie wystąpił w jej imieniu.

Spór firm HJ Heinz Polska i Agros Nova dotyczący reklamy należących do tej drugiej koncentratów pomidorowych Łowicz rozpoczął się w 2006 roku. Heinz ocenił wtedy, że przekaz reklamujący koncentrat Łowicz jako „najbardziej pomidorowo-pomidorowy” i podkreślający, że do produkcji jego jednego kilograma wykorzystywanych jest sześć kilogramów pomidorów, wprowadza odbiorców w błąd. Po dwóch latach sąd, do którego trafiła ta sprawa, przyznał firmie rację, uznając, że zgodnie z polską normą w każdym koncentracie jest 30 proc. ekstraktu pomidorowego, więc nie istnieje bezpośrednia relacja pomiędzy ilością pomidorów wykorzystanych do produkcji a pomidorowością koncentratu. Wyrok uznający, że reklama koncentratu Łowicz wprowadzała w błąd i stanowiła czyn nieuczciwej konkurencji, zobowiązywał Agros Novę do poinformowania o tym konsumentów w formie stosownego oświadczenia na antenie określonych stacji telewizyjnych oraz we wskazanej liczbie powtórzeń.


Takie reklamy były emitowane w kwietniu, jednak zdaniem przedstawicieli Heinz w nieodpowiedniej postaci. – Forma spotu praktycznie uniemożliwiała zapoznanie się z komunikatem, bo zastosowano plansze z bardzo małymi literami, treść nie została odczytana przez lektora, a reklama była tak krótka, że nie sposób przeczytać całości – opisuje Katarzyna Gospodarek, rzecznik prasowy firmy. W konsekwencji Heinz zdecydował się na własny koszt opublikować w „Rzeczpospolitej” i „Pulsie Biznesu” reklamy informujące o orzeczeniu sądu dotyczącym spotu koncentraty Łowicz. Sęk w tym, że ogłoszenia są sformułowane tak, jakby pochodziły od Agros Novej – w anonsach firma przeprasza konsumentów i Heinz za wprowadzenie w błąd.

Przedstawiciele Agros Novej oceniają, że w ten sposób konkurent niezgodnie z prawem podszywa się pod ich firmę, i zapowiadają skierowanie sprawy do sądu. W odpowiedzi Heinz zwraca uwagę, że w ogłoszeniach znajduje się zastrzeżenie, że ich treść to cytat z wyroku sądowego, a jego rozpowszechnianie przez każdą z firm nie jest zakazane.

- Ogłoszenie zostało wykupione przez Heinz nie w mediach konsumenckich, tylko dziennikach biznesowych, co pokazuje że rzeczywistym celem zdyskredytowanie Agros Novej w środowisku przedsiębiorców - komentuje Joanna Bancerowska, public relations manager Agros Novej.

– Trudno też zrozumieć, dlaczego w połowie bieżącego roku Heinz postanowił nie dopuścić do „wprowadzania w błąd użytkowników całej kategorii koncentratów” przez naszą reklamę, co głosi ta firma w swoim oświadczeniu, skoro ten spot nie jest emitowany od ponad czterech lat – dodaje Joanna Bancerowska, public relations manager Agros Novej.

Dołącz do dyskusji: Heinz i Agros Nova walczą o reklamę koncentratów Łowicz

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
fifi
Hehe, beka.
odpowiedź