Harman i Samsung z cyfrowym kokpitem, obsługą 5G i platformą DRVLINE do autonomicznych samochodów
W trakcie targów CES 2018 firmy Harman i Samsung przedstawiły wspólnie nowe rozwiązania przeznaczone do samochodów autonomicznych oraz pojazdów podłączonych do internetu. Wśród proponowanych systemów są między innymi koncepcja cyfrowego kokpitu oraz nowoczesna łączność w technologii 5G.
W komunikacie Harman i Samsung wymieniają 3 najważniejsze elementy swoich rozwiązań, które mają przyspieszyć rozwój segmentu inteligentnych aut oraz pojazdów autonomicznych - cyfrowy kokpit Harman, system telematyczny 5G oraz platformę DRVLINE.
Cyfrowy kokpit Harman
Według Samsunga patforma cyfrowego kokpitu posiada zestaw elastycznych i skalowalnych funkcji, które zapewniają bezpieczeństwo i wygodę oraz są dopasowane do dzisiejszego trybu życia w stałej łączności.
Dostępna w standardowej i zaawansowanej konfiguracji systemowej platforma ma oferować wszystkie kluczowe dane i funkcje w jednym centralnym miejscu i może być sterowana za pośrednictwem komend głosowych, paneli dotykowych oraz fizycznych przycisków na kierownicy.
Platforma obsługuje także wiele trybów na potrzeby interakcji z różnymi interfejsami człowiek-maszyna, co pozwala na indywidualne dostosowanie parametrów ogrzewania i klimatyzacji, mediów i ustawień użytkownika.
Samsung podkreśla, że w konfiguracji premium cyfrowy kokpit integruje się z całym cyfrowym światem użytkownika. Dzięki wieloekranowej koncepcji wyświetlania wykorzystującej platformę Ignite firmy Harman funkcje wewnątrz pojazdu można spersonalizować zarówno dla kierowcy jak i dla pasażera, dzięki usługom takim, jak wirtualny asystent osobisty, profil przenośny, rozszerzona rzeczywistość i innym. Pozwala to na integrację systemu operacyjnego Android na czterech ekranach.
Cyfrowy kokpit ma personalizować wrażenia użytkownika, tak że kierowca i pasażerowie odnoszą wrażenie, że pojazd należy do nich, nawet jeżeli tak nie jest. Wykorzystując telefon jako źródło kluczowych usług system może automatycznie uzyskać dostęp do usług płatnych powiązanych z profilem użytkownika, natomiast Bixby oferuje inteligentne usługi osobistego asystenta pomagając użytkownikowi realizować zadania głosem, dotykiem, gestami i wskazówkami kontekstowymi.
Cyfrowy kokpit jest skalowalny i udostępniany dla każdego segmentu rynku motoryzacjyjnego, oferując uniwersalne i zorientowane na bezpieczeństwo funkcje w otwartym ekosystemie przyjaznym dla osób tworzących nowe oprogramowanie.
Rozwiązanie telematyczne 5G
Harman i Samsung wspólnie opracowują modułowe koncepcje zaawansowanej telematyki o przepustowości 1 Gb/s. Sojusz ten ma zaprezentować pierwsze w branży motoryzacji rozwiązanie 5G oraz wielopasmową antenę konforemną zapewniającą bezpieczny, szybki i niezawodny transfer danych.
Rozwiązanie to składa się z telematycznej jednostki sterowania o modułowej budowie, w której znajduje się moduł dostępu do sieci (NAD) obsługujący dziś łączność LTE CAT 16. W przyszłości, z wykorzystaniem tej samej konfiguracji sprzętowej korzystać będzie można z technologii 5G. W sektorze motoryzacji łączność 5G umożliwia wykorzystanie poprawiających bezpieczeństwo możliwości C-V2X, które są kluczowym czynnikiem umożliwiającym autonomiczny transport.
Prędkość transferu danych w łączności 5G jest 100 razy większa niż przy obecnych standardach 4G LTE, co pozwala na streaming w wysokiej rozdzielczości, funkcje wirtualnej i rozszerzonej rzeczywistości i sprawne działanie aplikacji w chmurze w szybko poruszających się samochodach. Dzięki swojej maksymalnej niezawodności i krótkim czasie reakcji, równym zaledwie 1ms, 5G umożliwia wykorzystanie zdolności C-V2X i mocy obliczeniowych oraz magazynowania danych w chmurze na potrzeby autonomicznych pojazdów kolejnej generacji.
Platforma DRVLINE
Samsung ogłosił też premierę swojej platformy DRVLINE opracowanej w bliskiej współpracy z Harman. Jest to otwarta i modułowa platforma dla autonomicznych pojazdów, zaprojektowana z myślą o 3, a także 4 i 5 poziomie autonomiczności.
Według zapowiedzi obie spółki będą w dalszym ciągu pracować nad rozwiązaniami, które są skalowalne i zdolne osiągnąć automatyzację aż do poziomu 5. Pierwszy produkt zaawansowanego wspomagania kierowcy (ADAS) opracowany przez sojusz Harman/Samsung będzie mieć formę kamery skierowanej do przodu z ostrzeżeniem opuszczenia pasa, systemem adaptive cruise control (utrzymania odległości między pojazdami) oraz algorytmami ostrzegania o kolizji i obecności pieszych. Nowy system będzie oferowany w sprzedaży od 2018 r.
Dołącz do dyskusji: Harman i Samsung z cyfrowym kokpitem, obsługą 5G i platformą DRVLINE do autonomicznych samochodów