Grupa Serviceplan zamknęła rok obrotowy 2017/2018 wzrostem sprzedaży o 7 proc.
Niemiecka grupa komunikacyjna Serviceplan (która jest mniejszościowym udziałowcem polskiej Group One), zamknęła rok obrotowy 2017/2018 wzrostem sprzedaży o 7 proc. i wygenerowała marżę brutto o wartości 415 mln euro - wynika z danych udostępnionych portalowi Wirtualnemedia.pl.
Grupa Serviceplan w ostatnio zamkniętym roku obrotowym (od 1 lipca 2017 r. do 30 czerwca 2018 r.) odnotowała marżę brutto o wartości 415 mln euro (2016/2017: 388 mln euro). Grupa nie podaje kwoty wygenerowanego zysku netto.
O 600 osób w relacji rdr. wzrósł poziom zatrudnienie, z grupą związanych jest obecnie ok. 4 tys. pracowników w kraju i zagranicą. Sprzedaż na osobę wyniosła niemal 104 tys. euro (2016/2017: 114 tys. euro). W minionym roku obrotowym, sprzedaż międzynarodowa wyniosła 91 mln euro – wzrost o niemal 10 proc, w porównaniu do 83 mln euro w roku 2016/2017.
- Rok obrotowy Grupy Serviceplan, który właśnie dobiegł końca był jednym z najbardziej ekscytujących i najważniejszych w naszej historii – i był to rok bardzo udany. Grupa jest teraz reprezentowana na wszystkich najważniejszych rynkach świata: w Europie, Azji i Ameryce Północnej. Wraz z otwarciem w Nowym Jorku, gdzie wprowadziliśmy nasz unikatowy koncept "House of Communication" [Dom Komunikacji], poczyniliśmy ważny krok na rynku amerykańskim - komentuje dla portalu Wirtualnemedia.pl Florian Haller, CEO Grupy Serviceplan.
Najważniejsi pozyskani klienci w Niemczech to Becks, BSH, Bausparkasse Schwäbisch Hall, Clever fit, Nürnberger Versicherung, Dr. Beckmann, Telekom T-Systems, MAN, Almdudler, BMW Aftersales i KraussMaffei. Na rynkach międzynarodowych: Tencent (Chiny), Auchan (Francja), Ferrero (Włochy), oraz Netflix (Hiszpania). Grupa zakończyła współpracę z Lufthansą.
Wszystkie filary Grupy Serviceplan ze wzrostem
Grupa ds. komunikacji cyfrowej, działająca pod marką Plan.Net wygenerowała ona 103 mln euro, czyli 25 proc. całkowitej wartości sprzedaży Grupy.
Agencja medialna Mediaplus wygenerowała 23 proc. całkowitej sprzedaży Grupy, zwiększyła sprzedaż o 6,8 proc., do poziomu 94 mln euro (2016/2017: 88 mln euro, przy takim samym udziale przychodów). Powyższe wyliczenie obejmuje także wyniki niemieckich marek - Grupy Facit i Grupy Mediaplus.
Saint Elmo odnotowała w tym roku sprzedaż na poziomie 19 mln euro, tym samym generując ok. 5 proc. całkowitego wzrostu sprzedaży Grupy o 58,3 proc. (2016/17: 12 mln euro; 3,1 proc.).
Marka Serviceplan wygenerowała 92 mln euro marży brutto, czyli 22,2 proc. udziału (2016/2017: 92 mln euro; 23,7 proc.).
W minionym roku obrotowym, Serviceplan Solutions wygenerowała marża brutto warte 12 mln euro. W stosunku rok do roku oznacza to wzrost o 9 proc. Na wiosnę 2016 r., Grupa Serviceplan założyła markę „Solutions” jako swój piąty filar, obok marek Serviceplan, Plan.Net, Mediaplus i Facit.
Grupa Serviceplan Consulting, która została założona na wiosnę 2016 r., zbliża się do osiągnięcia poziomu 5 mln w wynikach sprzedaży. W minionym roku obrotowym Serviceplan otworzyła oddział w Nowym Jorku oraz zadebiutowała w rankingu AdAge Agency Report Global.
Placówki spoza Niemiec uzyskały w roku obrotowym 2017/2018 udział w całkowitej sprzedaży równy 21,9 proc., oraz przychody warte 91 mln euro (2016/2017: 83 mln; 21,4 proc.).
Group One, której mniejszościowym udziałowcem jest Grupa Serviceplan, zatrudnia obecnie prawie 350 osób. Należą do niej 3 domy mediowe: Value Media, RL Media – stworzony z udziałem Roberta Lewandowskiego oraz MediaPlus. Grupa skupia także dwie full serwisowe agencje kreatywne: Change i Gong, agencje e-commerce performance: SalesTube i ReveScore, a także agencja contentowae Labcon (strategia, produkcja i zarządzanie treściami na platformach społecznościowych) i Media Ready (tworzenie kreatywnych treści wideo).
Dołącz do dyskusji: Grupa Serviceplan zamknęła rok obrotowy 2017/2018 wzrostem sprzedaży o 7 proc.