Agencja reklamująca Bank Millennium i Blika urosła o połowę, ale zmalał jej zysk
W 2023 roku agencja reklamowa Change Serviceplan (należy do holdingu Group One), która obsługuje m.in. Bank Millennium, Blika i BMW, zwiększyła przychody o ponad 55 proc., natomiast przy nieco wyższej dynamice kosztów zmalała jej zyskowność.
W 2023 roku przychody Change Serviceplan sięgnęły 43,49 mln zł, co wobec 27,78 mln zł rok wcześniej daje wzrost o 56,5 proc. Agencja od lat pracuje m.in. dla Banku Millennium (w jego reklamach wiosną br. obok Radosława Kotarkiego pojawił się Maciej Musiał), BMW, SM Mlekpol i niektórych marek Polpharmy.
W ostatnich latach przygotowuje też reklamy systemu płatniczego Blik, jesienią ub.r. zaczęła obsługę marki Ariston, a w br. - marki Przysnacki.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
Koszty operacyjne Change Serviceplan w 2023 roku zwiększyły się nieco mocniej od wpływów - o 58 proc. do 43,08 mln zł. Stanowiące ich zdecydowaną większość wydatki na usługi obce poszły w górę z 23,78 do 39,42 mln zł, zaś te na wynagrodzenia zmalały z 2,38 do 2,33 mln zł. Średnioroczne zatrudnienie w agencji zmniejszyło się z 22 do 19 pracowników. Natomiast wydatki finansowe (w większości na odsetki) wzrosły z 266,5 do 368,7 tys. zł.
W konsekwencji na poziomie sprzedażowym brutto zysk Change Serviceplan zmalał z 511,7 do 412,2 tys. zł, a w ujęciu netto - z 130,2 do 105,1 tys. zł (kwota zapłaconego podatku dochodowego zmniejszyła się ze 142,2 do 118,3 tys. zł).
Zeszłoroczny zysk netto przeznaczono na dywidendę. Całość trafił do Group One, która jest jedynym udziałowcem agencji.
W poniższej grafice bieżący rok obrotowy to 2023, a poprzedni - 2022
Dołącz do dyskusji: Agencja reklamująca Bank Millennium i Blika urosła o połowę, ale zmalał jej zysk