Grupa PTWP miała 725 tys. zł straty w pierwszym kwartale
Grupa PTWP w I kwartale br. zwiększyła przychody netto ze sprzedaży prawie o 50 proc. względem analogicznego okresu w 2021 roku. Wpływ miało na to ożywienie branży eventowej i zwiększenie udziału usług online w ofercie spółki. Grupa znacznie przekroczyła jeden z kluczowych celów rozwojowych, osiągając próg 12 mln unikalnych użytkowników miesięcznie we wszystkich swoich serwisach internetowych.
W I kwartale br. Grupa Polskie Towarzystwo Wspierania Przedsiębiorczości (PTWP) osiągnęła 13,98 mln zł przychodów netto ze sprzedaży, co oznacza wzrost w porównaniu r/r o prawie 50 proc. W raportowanym okresie spółka odnotowała stratę netto w wysokości 1 mln zł (rok wcześniej miała 37,6 tys. zł zysku). Strata EBITDA wyniosła 725 tys. zł (rok wcześniej był to zysk 372 tys. zł). Na koniec marca br. stan środków pieniężnych na koncie Grupy PTWP wyniósł 24,6 mln zł.
„W I kwartale 2022 r. zwiększyliśmy poziom przychodów i nadal realizujemy nasze długoterminowe cele biznesowe. Wynik raportowanego kwartału Grupa PTWP zakończyła ze stratą netto na poziomie 0,9 mln zł, na którą wpływ miały takie czynniki jak sezonowość naszej działalności i ograniczenia związane z pandemią w styczniu i lutym. Od początku roku notujemy również znaczący wzrost kosztów niezależnych od działań operacyjnych spółki, a jednocześnie poczyniliśmy w I kwartale duże inwestycje rozwojowe w kadry i infrastrukturę IT. Na podstawie podpisywanych zamówień widzimy jednak, że kolejne okresy powinny powrócić do bardzo dobrych wyników finansowych. Konsekwentnie rozwijamy nasz segment digital, a po znakomitych wynikach portali Grupy PTWP osiągniętych w I kwartale br. uważamy, że jest to dobry kierunek dalszego rozwoju” - informuje cytowany w komunikacie Wojciech Kuśpik, prezes zarządu Grupy PTWP.
W pierwszym kwartale br. w obiektach zarządzanych przez Grupę PTWP tj. Międzynarodowym Centrum Kongresowym i Hali Widowiskowo-Sportowej „Spodek” w Katowicach, zgodnie z harmonogramem zrealizowano wszystkie zaplanowane wydarzenia. Najważniejsze z nich to: 4 Design Days, Intel Extreme Masters czy Kongres Wyzwań Zdrowotnych. Na bieżąco organizowane są również kluczowe eventy biznesowe na czele z XIV Europejskim Kongresem Gospodarczym. Grupa PTWP z dużym wyprzedzeniem zapełniła swoje kalendarium eventowe na obecny i przyszły rok.
W marcu Grupa PTWP zanotowała rekordowe wyniki swoich serwisów internetowych. Tym samym spółka o 20 proc. przekroczyła cel rozwojowy na 2022 rok, który zakładał osiągnięcie progu 10 mln UU miesięcznej liczby odwiedzin. Historyczne wyniki zdobyły między innymi portale, takie jak: Rynekzdrowia.pl, Pulshr.pl czy Wnp.pl.
Sama spółka dominująca PTWP SA w I kwartale odnotowała przychody netto ze sprzedaży w wysokości 5,8 mln zł (wzrost o 262 proc. w porównaniu do I kwartału ub.r.), stratę ze sprzedaży w wysokości 620 tys. zł (spadek o 52,5 proc.) i stratę EBITDA w wysokości 579 tys. zł (spadek o 53 proc.).
W listopadzie 2021 roku władze PTWP podjęły decyzję o rozpoczęciu działań zmierzających do przeniesienia notowań firmy w 2022 roku z NewConnect na główny rynek Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie. Na ten moment spółka nie planuje przy tej okazji emisji akcji.
Grupa PTWP po zatwierdzeniu raportu rocznego za 2021 rok przeprowadzi program motywacyjny dla kluczowych pracowników. Maksymalna wielkość programu to ok. 5 proc. kapitału zakładowego.
Dołącz do dyskusji: Grupa PTWP miała 725 tys. zł straty w pierwszym kwartale