Grupa Onet.pl rok po roku: Plejada i Uroda w górę, Onet.tv i Sympatia w dół
Z serwisów Grupy Onet.pl w skali roku najbardziej za zasięgu zyskała Plejada.pl, a najbardziej straciły Onet.tv i Sympatia.pl. Wśród działów samego portalu Onet.pl duże wzrosty zanotowały Uroda i Magia.
Z lipcowych danych badania Megapanel PBI/Gemius opracowanych na zlecenie Wirtualnemedia.pl wynika, że wśród serwisów należących do Grupy Onet.pl zdecydowanie najpopularniejszy jest sam portal Onet.pl. Przy czym pod względem średniej liczby odsłon na real usera lepsza jest Sympatia.pl, w której przeciętny użytkownik spędza mniej więcej dwa razy mniej czasu niż średni użytkownik Onetu.
>>> WP.pl rok po roku: strony IT i e-commerce w górę
W ciągu roku najwięcej użytkowników zyskały Plejada.pl i Magia.onet.pl - odpowiednio 780 i 740 tys. Natomiast Medonet.pl, VoD.onet.pl i Gielda.onet.pl miały po ok. 450 tys. real users więcej niż rok wcześniej. Z drugiej strony Onet.tv zanotował 600 tys. użytkowników mniej, Sympatia.pl - prawie 250 tys. mniej, a PCLab.pl - prawie 200 tys. mniej.
Na VoD.onet.pl przeciętny użytkownik spędził 40 minut mniej niż rok wcześniej, a na Sympatia.pl - prawie 20 minut mniej.
Z kolei wśród sekcji portalu Onet.pl zdecydowanie największą odwiedzalność notuje strona główna. Z pozostałych działów pod względem liczby odsłon na użytkownika wyróżniają się Kobieta i Życie Gwiazd, a pod względem czasu przypadającego na użytkownika - Sport.
>>> Serwisy Interii pod lupą: Interia.pl, „dzierżawa” i długo nic
W skali roku dział Uroda.onet.pl zyskał aż 1,1 mln real users, a liczba odsłon przypadających na użytkownika potroiła się. Z drugiej strony dział sportowy odwiedziło ponad 500 tys. użytkowników mniej (przy czym rok temu w pierwszej połowie lipca trwały mistrzostwa świata w piłce nożnej). Natomiast dział Blog, Podróże i Życie Gwiazd straciły po ok.300 tys. real users.
>>> Serwisy Gazeta.pl rok po roku: które zyskały, które straciły
Zdecydowanie najwięcej odsłon zapewniają Grupie Onet.pl serwisy kulturalno-rozrywkowe. Stosunkowo dużo odsłon przypada też na strony sportowe i e-commerce’owe.
W ciągu roku najwięcej użytkowników - 1,5 mln - zyskały serwisy społecznościowe Grupy Onet.pl, przede wszystkim dzięki przejęciu przez firmę strony Zapytaj.com.pl (więcej na ten temat). Po ponad 400 tys. użytkowników więcej odwiedziło też serwisy Onetu o kulturze i rozrywce oraz stylu życia.
Z drugiej strony serwisy edukacyjne wydawcy miały ponad 800 tys. real users mniej, a witryny o nowych technologiach i e-commerce’owe - po ok. 300 tys. mniej. Natomiast strony kulturalno-rozrywkowe mimo wzrostu liczby użytkowników zanotowały ponad 130 mln odsłon mniej.
Przez rok Grupa Onet.pl zyskała ponad 650 tys. użytkowników i ok. 80 mln odsłon, ale jej zasięg procentowy zmniejszył się o 0,74 punktu proc. Przeciętny użytkownik na stronach Onetu spędził 11 minut mniej niż rok wcześniej.
Dołącz do dyskusji: Grupa Onet.pl rok po roku: Plejada i Uroda w górę, Onet.tv i Sympatia w dół