Grupa K2 z wyższymi wpływami i niższą stratą. E-marketing na plusie, usługi mediowe na minusie
W I półroczu br. Grupa K2 zanotowała 34,7 mln zł przychodów ze sprzedaży, o 42 proc. więcej niż rok wcześniej. Strata netto spółki zmalała w skali roku o 33 proc., do 1,12 mln zł. Firma osiągnęła dodatni wynik operacyjny w segmencie e-marketingowym i ujemny w segmencie mediowym.
Skonsolidowany zysk EBITDA Grupy K2 w I połowie br. wyniósł 1,47 mln zł, wobec 300 tys. zł straty rok wcześniej.
Spółka ocenia, że ten okres, a zwłaszcza II kwartał, był dla niej udany. - Mimo sezonowości, która dała się zauważyć głównie na początku roku , wyniki podstawowej działalności były dużo lepsze od zanotowanych w analogicznym okresie roku 2013. Kontynuacja pozytywnego trendu była odczuwalna szczególnie w obszarze głównej aktywności biznesowej Grupy K2, co zaowocowało rozbudowanym portfelem klientów i pozyskaniem większych w porównaniu z rokiem ubiegłymi mających długoterminowy charakter projektów - czytamy w komunikacie firmy. - Szczególnie szybki wzrost przychodów w drugim kwartale 2014 związany jest z pozyskaniem i realizacją projektów ze znacznym udziałem wydatków na reklamę telewizyjną. W efekcie w drugim kwartale 2014 Grupa osiągnęła najwyższe przychody w swojej historii - dodaje spółka.
W efekcie wpływy Grupy K2 w segmencie e-marketingowym wzrosły w skali roku o 32,5 proc., do 31,46 mln zł. Natomiast wynik operacyjny wyniósł 24 tys. zł zysku, wobec 1,05 mln straty rok wcześniej.
Z kolei w sektorze mediowym firma zanotowała wzrost przychodów o 59,3 proc., do 13,9 mln zł. Za to wynik operacyjny zmalał ze 129 tys. zł zysku do 658 tys. zł straty.
Do Grupy K2 Internet w całości należą firmy K2 Internet, K2 Media, K2 Web Systems, K2 Search, K2.pl, Good, K2 TM, Oktawave oraz mniejszościowe udziały w firmach MDPL, Audioteka i Fastbanking.
Dołącz do dyskusji: Grupa K2 z wyższymi wpływami i niższą stratą. E-marketing na plusie, usługi mediowe na minusie