GroupM podnosi prognozę dla brytyjskiego rynku reklamy
Agencja medialna Group M znacząco podniosła swoją prognozę dla rynku reklamy w Wielkiej Brytanii.
Należąca do holdingu reklamowego WPP Group agencja szacuje obecnie, że w bieżącym roku wydatki na reklamę w Wielkiej Brytanii zwiększą się o 4,2 proc. Wcześniej przewidywała ona, że wydatki te pozostaną na mniej więcej tym samym poziomie co w roku 2009.
Biorąc pod uwagę poszczególne media, najbardziej w górę zrewidowana została prognoza dla reklamy telewizyjnej - ze spadku o 0,2 proc. do wzrostu o 11,6 proc.
Dla prasy ogólnokrajowej Group M prognozuje 2-proc. spadek nakładów na reklamę (wcześniej - spadek o 6,6 proc.), dla radia wzrost o 6 proc. (wcześniej - spadek o 9 proc.), a dla outdooru wzrost o 7 proc. (wcześniej - wzrost o 2,2 proc.). Jedynie w przypadku prasy regionalnej agencja zrewidowała w dół swoją prognozę - z 3,8- do 7-proc. spadku.
Group M prognozuje także, że w 2011 roku cały brytyjski rynek reklamy zwiększy swoją wartość o 3,3 proc.
Dołącz do dyskusji: GroupM podnosi prognozę dla brytyjskiego rynku reklamy