Google zamyka serwis Stadia
Google podjął decyzję o zamknięciu usługi dedykowanej grom wideo Stadia, przyznając, że nie spełniła pokładanych w niej oczekiwań.
Google Stadia funkcjonowało na rynku od trzech lat. Usługa w Polsce działała od 2020 roku w cenie 39 złotych miesięcznie. Stadia umożliwiała użytkownikom dostęp do gier w technologii internetowego streamingu.
Koniec Google Stadia
Google w komunikacie zapowiedziało, że zwróci środki za wszystkie zakupy na Stadia dokonane za pośrednictwem sklepu Google Store. Serwis zwróci pieniądze także za wszystkie zakupy w grach dokonane za pośrednictwem sklepu Stadia (Stadia Controller, Stadia Founder's Edition, Stadia Premiere Edition lub Play and Watch with Google TV Package).
Gracze będą mogli uzyskać dostęp do swojej biblioteki gier i usług do 18 stycznia 2023 roku. Firma spodziewa się, że większość zwrotów zostanie zakończona do połowy stycznia 2023 roku. Płatności za abonament Stadia Pro nie będą podlegały zwrotowi.
Możliwość kupowania gier, nowych subskrypcji, dodatków lub zakupów w grze na Stadia zostały wyłączone.
Google już zapowiada, że technologie stosowane w Stadia będą dalej wykorzystywane w YouTube, Google Play i projektach związanych z rzeczywistością rozszerzoną. Może ją też udostępnić innym firmom.
"Chcemy podziękować Wam za wspólną podróż: w szczególności założycielom i fanom, którzy byli z nami od początku. Zespół Stadia włożył w naszą pracę nad budową i wspieraniem Stadii taką samą pasję do gier, jaką Wy okazywaliście nam każdego dnia podczas gry" - napisano na firmowym blogu Google.
Oferta Google Stadia to ponad 130 gier w tym m.in. takie jak Assassin’s Creed Valhalla, Shadow of the Tomb Raider, F1 2020, NBA 2K21, Watch Dogs: Legion czy Cyberpunk 2077. Gry można kupować pojedynczo lub poprzez wykupienie subskrypcji Stadia Pro, która umożliwia dostęp do bezpłatnego zestawu gier, ekskluzywnych rabatów oraz rozdzielczości do 4K.
Dołącz do dyskusji: Google zamyka serwis Stadia