Google otwiera się na małe firmy
Koncern z Mountain View wdraża kolejny projekt, mający na celu zdobycie dominującej pozycji w segmencie zajmującym się reklamą lokalnego biznesu.
Według Wall Street Journal prawdopodobnie w lipcu ruszy usługa, której robocza nazwa brzmi Business Builder. Ma to być przejrzyste narzędzie umożliwiające skuteczną promocję małych firm na lokalnym rynku. W skład Business Buildera ma wchodzić kilka innych projektów Google, które razem utworzą system ułatwiający niewielkim przedsiębiorcom działania marketingowe. Częściami tej całości będą między innymi AdWords Express, Google Wallet, Google Offers i Google+ Lokalne, które niedawno zastąpiło Miejsca.
Small business to rynek wyceniany na około 20 miliardów dolarów. Google już wcześniej chciało zdobyć na nim silną pozycję, ale dotychczasowe próby kończyły się fiaskiem. Tym razem jednak jest to inicjatywa na znacznie większą skalę. W minionym roku internetowy gigant za pół miliarda dolarów kupił 6 firm, mających dostarczyć rozwiązania właśnie dla tego projektu. Dla lokalnych przedsiębiorców szykowana jest specjalna aplikacja na smartfony oraz prowadzone są warsztaty Get Your Business Online (w Polsce pod nazwą Internetowa Rewolucja).
Od miesięcy w Stanach Zjednoczonych trwają testy różnych nowych usług, będących częścią programu Business Builder. Opinie póki co są bardzo różne. Zwraca się uwagę na ułatwienie kontaktu i wymiany opinii pomiędzy konsumentem a producentem, z drugiej strony natomiast pojawia się problem izolacji osób nie korzystających ze smartfonów i kiepsko radzących sobie w świecie nowoczesnych technologii. Pojawiły się także głosy, że udostępnienie takich narzędzi przez Google może godzić w interesy agencji reklamowych, zajmujących się marketingiem internetowym.
Dołącz do dyskusji: Google otwiera się na małe firmy