YouTube, Interia i Cda w dół - Ceneo z dużym wzrostem. Zmiany w badaniu Gemius/PBI
W sierpniu br. znaczące spadki zasięgów w skali miesiąca zanotowały YouTube, Grupa Interia.pl, Grupa Edipresse.pl i Cda.pl. Natomiast dużo zyskały pod tym względem Grupa Polska Press, Ceneo.pl i Grupa TVN. Badaniu Gemius/PBI wprowadzono kilka zmian, głównie dotyczących statystyk dziennych i tygodniowych.
Strony i aplikacje internetowe Grupy Google w minionym miesiącu odwiedziło 25,45 mln realnych użytkowników (czyli 96,2 proc. wszystkich polskich internautów), o 104,8 tys. mniej niż miesiąc wcześniej - wynika z badania Gemius/PBI.
Zajmujące kolejne miejsca w rankingu Facebook, Grupa Onet-RASP i Grupa Wirtualna Polska zanotowały niewielkie spadki liczby użytkowników. Natomiast YouTube stracił 345,4 tys. odwiedzających, a Grupa Interia.pl - 224,5 tys. Liczba użytkowników stron i aplikacji Grupy Edipresse.pl zmalała o 207,7 tys., a w przypadku Cda.pl - o 314,1 tys.
Za to Grupa Polska Press zyskała 561,8 tys. użytkowników, Grupa Ceneo.pl - 415,8 tys., a Grupa TVN - 290,8 tys.
W sierpniu br. łączną liczbę internautów w Polsce oszacowano na 26,4 mln, z czego 22 mln korzystało z sieci na komputerach stacjonarnych i przenośnych, a 20,6 mln - na smartfonach i tabletach.
Google.pl miał w sierpniu 25,03 mln użytkowników i 7,06 mld odsłon, a Google.com - 18,17 mln użytkowników i 908,6 mln. Pierwsza domena straciła z miesiąca na miesiąc 117,6 tys. odwiedzających, a druga - 209 tys.
Jeszcze większe spadki liczby użytkowników zanotowały YouTube (345,4 tys.), Interia (263,4 tys.) i Cda.pl (314,1 tys.). Natomiast Ceneo.pl zyskało ich 569,8 tys., WP.pl - 257,7 tys., a TVN24.pl - 200,8 tys.
Tylko na komputerach Grupa Google zanotowała 21,31 tys. użytkowników (190,3 tys. więcej niż w lipcu) i 5,44 mld odsłon, Facebook - 17,32 mln użytkowników i 1,88 mld odsłon, a YouTube - 17,03 mln użytkowników i 892,4 mln odsłon.
YouTube stracił w skali miesiąca 470,1 tys. użytkowników, Grupa Wirtualna Polska - 242 tys., a Grupa Cyfrowy Polsat - 338 tys.
Google.pl miało na komputerach 21,08 mln użytkowników (217,7 tys. mniej niż miesiąc wcześniej), a Google.com - 13,67 mln (290,5 tys. mniej).
Interia.pl straciła w skali miesiąca 190,1 tys. odwiedzających, Money.pl - 164,5 tys., a o2.pl - 193,9 tys.
1 2
Dołącz do dyskusji: YouTube, Interia i Cda w dół - Ceneo z dużym wzrostem. Zmiany w badaniu Gemius/PBI
Grupa badana to dziadki pamietające Bieruta i Gomółkę, bo oni nie mają na ogół wnuków pod ręką którzy by im w/w dodatki pomotali do przeglądarek.